// bejegyzés

Hírek

Vakulástól is véd a vörösbor

Két alkoholista ül a metilalkohol tartály tetején. Megszólal az egyik: Te, merítsünk még egyet, azt menjünk haza – elkezdett besötétedni. Ismerős a régi vicc? Na, ennek gyakorlatilag pont az ellenkezője igazolódott be a vörösborról. Vagy valami olyasmi.

A Washington University St. Louis-i tagozatán egereken végzett kísérletekkel bizonyították, hogy a szőlő héjából származó rezveratrol (mely általában vörösborokban fordul elő) hatékony az öregedés vagy cukorbetegség során gyakran fellépő látásvesztés ellen.

A rezveratrol (melyről sok pozitívum kiderült már) ugyanis meggátolja, hogy a szemben abnormális vérrögök alakuljanak ki, melyek például a makula degeneráció vagy AMD kialakulásának legfőbb okai. Az AMD (Age-related Macular Degeneration= kor függő makula degeneráció) a 65 évnél időseb emberek között a vakság vezető oka.

Emellett az egyetem kutatói azt is megállapították, hogy a rezveratrol két másik betegség esetén is hatékony kezelés lehet. Az egyik a diabétesz során kialakuló vakság. A cukorbetegség szemészeti szövődményei napjainkban a betegek közel egyharmadában lépnek fel, és minden tízedik cukorbetegben súlyos látásromláshoz vezetnek. A diabéteszes betegek körében gyakrabban alakul ki zöldhályog, szürkehályog, illetve a szemmozgató izmok bénulása. A másik a koraszülött retinopathia, más néven ROP (Retinopathy of Prematurity).

A rezveratrol kivonatú tabletták még váratnak magukra, de a kutatók szerint ez a jövő. Addig is, érdemes rezveratrolban gazdag vörösborokat szlopálni rendszeresen, és persze mértékkel. Hogy melyek ezek? Keressünk testesebb, koncentráltabb vöröseket, melyek héjon többet áztak, illetve olyan fajtákat olyan területekről, melyekről kimutatták a nagyobb rezveratrol tartalmat. Egy ilyen példa a villányi Polgárék merlot-ja és pinot-ja, melyekben a többi fajtához képest lényegesen több rezveratrol tartalmat mutattak ki.

Ajánlott bejegyzések:

Törzsasztal

2 hozzászólás ehhez: “Vakulástól is véd a vörösbor”

  1. Breaking news

    Az amerikai wisconsin egyetem tudósainak patkányokon végzett kísérletei bebizonyították, hogy a gönczi barackpálinka hidrogén-cianid tartalma kedvező hatással van a lábszagra.
    A vizsgálati patkányok 60%-nál figyeltek meg jelentős lábszagcsökkenést…
    A Scholl máris felvette a kapcsolatot a helyi lepárlókkal egy esetleges közös termék kialakításával kapcsolatban.

    Írta: Rookie | július 28, 2010, 10:26
  2. Rookie, te javíthatatlan vagy :D

    Írta: Kántorbandi | július 28, 2010, 15:20

Hozzászólás

Kérlek, jelentkezz be a hozzászóláshoz!

Legutóbbi hozzászólások

  • kisrizling: sajnos amíg nincs átgondolt exportstratégia és jól kommunikálható régiós brandek addig mind a termelés...
  • europai: Erre mondanám, hogy “na végre!”. A bort nem kóstoltam, de végre egy rendes kiszerelés, ízléses...
  • italosztaly: én pár hete “poénból” vittem 11-es rozéjukat egy pokerparty kísérőjeként. nagyon kellemes...

borravaló tv