Bormarketing: menesztések

Visszavonta négy tag megbízatását a borágazati marketingprogramok kidolgozásáért felelős bormarketing bizottságban Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter. Sokan nagyon szkeptikusak a bormarketingben kialakuló helyzettel kapcsolatban.

A Vidékfejlesztési Minisztériumban (VM) az MTI érdeklődésére későbbre ígértek információt az ügyben. Az MTI által megkérdezett – névtelenséget kérő – szakemberek úgy fogalmaztak: aggodalommal figyelik a kialakult helyzetet.

Az agromonitor.hu szerint a javaslattevő grémiumból távoznia kellett Geönczeöl Attila elnöknek, Csathó Pál és Kampósné W. Grácia marketing szakembernek, és Tálas László borásznak. Korábban Szepsy István már a legelején, januárban lemondott, a szintén borász Marozsán Judit pedig egy hónapja állt fel.

A bizottságot a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) – a meghatározó borász szervezetek tiltakozása közepette – tavaly decemberben alakította. A cél az volt, hogy végét vessenek a bormarketinghez kapcsolódó korábbi viszályoknak.

Geönczeöl Attila szerint a mostani menesztések hátterében az áll, hogy a VM-hez tartozó Agrármarketing Centrum (AMC) a bizottságra minden eszközzel igyekezett ráerőszakolni elképzeléseit, de ezzel számos tag nem értett egyet. Elmondta: a bortermelők befizetéseiből finanszírozott bormarketing kassza elosztási rendszere rosszul működik, ezért véleménye szerint az évi egymilliárd forintnyi forrást nem az – egyéb agrárgazdasági programokat is végrehajtó – AMC-n keresztül, hanem különálló, csak bormarketinggel foglalkozó boriroda létrehozásával és működtetésével kellene felhasználni.

Ez az elképzelés nem új keletű, korábban is voltak a bormarketingben ilyen irányú törekvések. A borravaló információi szerint a bizottságban már korábban feszült légkör alakult ki. A tagok között nem volt egyetértés több mindenben, pl. abban sem, hogyan kommunikáljanak az AMC-vel és a minisztériummal. Ennek ellenére bíztak abban, hogy sikerül áttörést elérni és szakmailag megalapozott munkát végezni.

Jelenleg hat poszt betöltetlen a tizenhárom fős testületben, a felszabadult helyekre valószínűleg új tagokat neveznek ki.

A borravaló által megkérdezett szakértők szerint ismét patthelyzet kezd előállni bormarketing ügyben. Volt, aki kifogásolta, hogy nem készült el a 2011-re vonatkozó akcióterv, amit tavaly decemberben ígértek meg az Országgyűlés Mezőgazdasági bizottsága Szőlészeti és borászati albizottságának ülésén. (Érdemes egyébként is átolvasni a jegyzőkönyveket, nagyon tanulságosak, az ágazat sok problémájára rámutatnak.) Azt is kifogásolták, hogy az albizottság legutoljára tavaly december 15-én ülésezett, azóta nem hívták össze. Így érdemi vita nem folytatódhatott ez ügyben a minisztérium, az AMC, a Bormarketing bizottság és a szakmai szervezetek között.

Mások úgy fogalmaztak: lassan őrölnek a malmok, van az országban elég tűz, amit oltani kell, ilyen helyzetben türelmesnek kell lenni.

Hozzászólások

  1. fiatalborivoo mondta

    Tehát akkor akik miatt tavaly azt mondták egyesek hogy ha Ők ott vannak akkor azért kiváncsiak rá hogy miként mennek majd a dolgok, na Ők most nincsenek már ott. Gyakorlatilag ki maradt a bizottságból ha 1 ülés alatt 6 ember felállt. Második ülésnél már csak a jegyzőkönyvíró lesz? Azért jelzi szerintem a háttér instabilitását és nem hófehér mivoltát hogy akiknek van neve azok nem adják ehhez a nevük, akik meg a hátteret fehérítenék azokat meg eltávolítják. De közben gondolom ugyanúgy dolgoznak a háttérben mennek a projektek, népszerűsítik a bort és nem maradunk le szomszédainktól. Vagy rosszul gondolom?

  2. Dr.Nemtudomka mondta

    nem kell ilyen toleránsnak lenni, itt, ahogy hallom, nem arról van szó, hogy türelem, tornaterem, vannak más tüzes, satöbb. Vannak, akik gyorsan akarnak nagy pénzeket kiosztani, vannak érdekesen beárazott projektek, hirdetéseket meg támogatásokat kapó bizottsági arcok és olyan becsületes arcok is, akiknek nem tetszik, hogy a kht működése nemhogy nem tisztult, hanem tán még kuszább lett. cseppben a tenger.

  3. Kántorbandi mondta

    Hát igen. Willi Klinger önmagában intézmény, zseniális arc, és nem utolsósorban kiváló showman. Kevesen tudják, de régen ő volt színpadon az osztrák Woody Allen. Ezzel együtt a marketing érdemei sem kicsit, ezt ez a díj is mutatja. Hogy lehet egy nagy slamasztikából lazán-faszán kimászni, és az egész világgal ismét megszerettetni az osztrák bort? Hát így. Nem politika, nem pénz zsonglőrködés, kőkemény showbiznisz. Ez a szemlélet hiányzik nekünk. Meg az is, hogy rájöjjünk: ez közös ügyünk, mindenkinek egy irányba kellene tolnia.

  4. fiatalborivoo mondta

    Én azt látom, hogy hiányzik egy szürke eminenciás borkedvelő. Ha lenne valaki aki a kormány barátja, de borkedvelő és akarna tenni a magyar borért akkor a legegyszerűbb lenne hogy Ő összeválogat magának embereket akikkel tud is együtt dolgozni, mert valljuk meg az a munka ami mondjuk az ágazat 80%ának felel meg, az is több mint az, ahol az érdemi munka el se kezdődik mert mindenki mást mond és nincs konszenzus. Csak jelenleg nincs ilyen szürke eminenciás aki élvezné a kormány támogatottságát és mellette elkötelezett borkedvelő lenne. Mert biztosan Ő is a maga malmára hajtaná de történne végre valami. Mert az állóvíz előbb utóbb megpossad… Nem igaz hogy annyi cég tud normálisan működni csak ez nem.

  5. hegyaljai mondta

    Kedves Fiatalborivó!
    Én úgy látom, hogy miközben többen törekedtek a “kormánytámogatott szürke eminenciás” cím megszerzésére a kormány a saját alkalmazottját az AMC igazgatóját támogatja leginkább.:(

  6. Dr.Nemtudomka mondta

    ez nem személyfüggő, hogy jön egy szürke eminenciás borkedvelő. egyfelől olyan jogszabályok és szervezeti struktúra kellene a kht-nek, ahol az egyes ágensek (bizottság, amc, tárca) nem tudják ily mértékben akadályozni egymást, illetve olyan tiszta politikai szándék, ami korrekt verseny akarna, nem azt, ami ment és megy, azaz, hogy a százmillás nagy pályázatokat olyanok nyerik, akik közel állnak bizonyos szívekhez. rokonok.

Minden vélemény számít!