Duplájára nőtt a csavaros kupak elfogadottsága

Duplájára nőtt a csavaros kupak elfogadottsága, legalábbis az Egyesült Királyságban, de az USA-ban is már 70%-os az elfogadottság a borivók körében.

A Wine Intelligence tanulmánya a két országban vizsgálta a csavaros kupak elfogadottságát. Eszerint az elmúlt 8 évben a briteknél 85%-ra nőtt az elfogadottság, míg 2003-ben még csak 41%-os volt.

Ami még érdekes: óriásit nőtt azok aránya, akik előszeretettel vesznek bort csavaros kupakkal. Míg 2003-ban csupán 6%-a volt ilyen a vásárlóknak, mára ez a szám 42%-osra nőtt. A növekedés elsősorban a 30-40 év közötti nőknek, ill. azoknak a fiatalabb fogyasztói rétegnek köszönhető, akik most ismerkednek a borokkal.

Gyanítjuk, a világ sok országában hasonló a helyzet. Hogy itthon mi a helyzet, nem tudni, csupán impresszióink vannak: volt olyan nagykereskedő, aki éttermekbe nem volt hajlandó ilyet szállítani, azt mondta, nem szeretik a fogyasztók.

Hozzászólások

  1. europai mondta

    Az arány, ha lehet, még magasabb Ausztráliában. Számomra már kifejezetten zavaró és kényelmetlen a dugóhúzó után nyúlni, és elmondani a szokásos imát, hogy ne legyen dugós a bor. Bár itthon tartott boraim legnagyobb része csvarzáras, kedvencem az üvegdugó. Nagyon meglepett a nyáron, a szinte teljesen negatív hozzáállás a csavarzárhoz Magyarországon, ezt kellemesen egyensúlyozta a csavarkupakos Kreinbacher Rosé.

  2. hegyaljai mondta

    A dugó kontra csavarzár ügy érdekes mellékága lehet az, hogy ha a kedves vendég nem látja, hogy milyen palackból kapja a bort, akkor honnan van véleménye. Hogy jobban értse mindenki, valaki kér egy pohár száraz fehér bort a teraszon. A pincér/nő megkérdi, hogy XY olaszrizlingje/furmintja stb lenne, és az megfelel e? OK. Kijön a bor egy pohárban, és akkor kit zavar, hogy dugó vagy csavarzár?

  3. italosztaly mondta

    na gyerekek ne mondjátok már hogy nem tudjátok: minnél szebb az üveg annál finomabb a bor! párszáz évvel ezelött, amikor még nemnagyon palackoztak, akkor pedig minnél szebb pohárban kapta a vendég a bort, azt annál jobban szerette.
    arról nemis beszélve, hogy itthon a vásárlók nagy része csak akkor ad ki 1000 forintnál többet egy borért, ha ajándékba viszi. az pedig legyen szép (főleg ennyi pénzért!) és ne nézzen már ki úgy mint egy szörpös üveg. a belbecs kb annyira érdekli őket, hogy édes vagy száraz…

Minden vélemény számít!