Jobb lesz a zenétől a bor íze

Rendkívüli, úgymond Breaking News hírszüretet tartunk ezen a pénteken, pedig írjuk és valljuk mi régóta, hogy a zene befolyásolja, milyennek érezzük a bort. Most azonban brit kutatók is erre a következtetésre jutottak, azt mondják különféle zenékhez különféle borok valók. Épp jókor jön ezek szerint, hogy a londoni borkiállításra a magyar borokat a Zenei exportiroda kíséri el. Mi is ott leszünk!
Az Edinburgh-i Egyetem pszichológusai arra jutottak, hogy a különböző zenék az agy más-más területét aktiválják, és ennek függvényében ízlik másként ugyanaz a bor más-más zenét hallgatva hozzá. A kutatók ajánlása szerint rock zenére – pl. Jimi Hendrix vagy  Rolling Stones – a cabernet sauvignon “csúszik” a legjobban, de klasszikus művek között is akadnak ehhez a borhoz passzolók, például a Carmina Burana erőteljes részei. chardonnay-hez Robbie Williams, Tina Turner vagy Kylie Minogue megy, a merlot pedig Otis Reddinghez passzol leginkább. Ezek alapján nem tűnik hülyeségnek az a sok zenész-celeb bor, mi?

A pszichológusok méricskélése szerint ezt a bort 60 százalékkal érzi erősebbnek, ízgazdagabbnak iszogatója, ha ilyen zenét hallgat hozzá, mint ha semmilyet, azaz csendet. A “zenebora” kutatgatás Aurelio Montes chilei borász ötlete volt, aki egyébként gregorián zenét “hallgattat” boraival, hogy finomabban érjenek. Szerinte ugyanis a finom rezgés, melyet ez a muzsika kelt, javítja a bor minőségét.

A Wine and Spirit szerkesztője szerint eljöhet a kor, amikor egy rangos étteremben az ét- és itallap mellé már zenelapot is adnak.

Kedves olvasóink, mi megmondtuk ezt már vagy másfél éve, mikor elkezdtük Zene-bora rovatunkat, és na tessék, igazunk volt.

Annyira így van ez, hogy idén a London Wine Fair-en, az AMC magyar standját a Zenei exportirodával osztja meg, hogy lássák, hallják a népek a magyar hangokat, ne csak a bort kóstolják. Hazúdnánk, ha ennek semmi köze nem lenne a Borravalóhoz, valaha mi kezdtük el a megfelelő fülekbe suttogni, hogyan is kellene megjelennünk egy nemzetközi borvásáron, és tessék, így is lett. Azért, a biztonság kedvéért mi szépen felkerekedünk és megnézzük magunknak hogyan is sikerük a reprezentáció, igen, Londonba megyünk a LIWF-re (London International Wine Fair), a világ kereskdedelmi szempontból legfontosabb ilyen eseményére, ahonnan rendszeresen tudósítani fogunk, ahogy tettök azt tavaly is. Megnézzük például, kinek ízlenek jobban magyar zenéve a magyar borok.

Minden vélemény számít!