Negyedjére is BalatonBor

Immáron hagyományosan, minden év tavaszán debütál a BalatonBor legújabb évjárata: ezúttal május 21-én, a Société Budapestben lehetett először megkóstolni a 2018-as szüret eredményeként palackba került olaszrizlingeket.

Az eseményhez másodjára csatlakozott Villány közösségi bormárkája, a REDy, de új díszvendéget is köszönthettünk Pannonhalmáról, a PH-Érték Egyesületet. Az évjáratpremier előtt került sor a HegyBor bírálatra is, így azt is megtudhattuk, hogy ki palackozhatja le 2018-ból a HegyBorát.

JFR_4938-94

A BalatonBor egyik lényegi pontja a közösségi összefogáson alapuló régiós bormárka létrehozása, ebből kiindulva az „egy fecske nem csinál nyarat“ alapon az ötletgazdák szívesen fogadják a hasonló kezdeményezéseket. A tavalyi évhez hasonlóan az idei rendezvényen is lehetett a villányi összefogás eredményeként létrejött friss évjáratú REDyket kóstolni, valamint idén egy új, még talán kevésbé ismert közösségi bormárka is csatlakozott az eseményhez, a PH-Érték Pannonhalmáról.

“A régiós, illetve közösségi bormárkák továbbra is a hazai borpiac legizgalmasabb trendjét jelentik, aminek egyértelmű jele, hogy minden évben újabbal bővül ezek köre. Tavalyi premierünkön a villányi REDy mutatkozott be, idén a pannonhalmi PH érték is csatlakozott és ezeket is bemutatják a sétálókóstolón. A BalatonBorok közössége nagy örömmel és büszkeséggel működik együtt minden újabb borvidéki márkaközösséggel.” – mondta el Kardos Gábor előzetesen, a Balatoni KÖR alapítója, a BalatonBor egyik ötletgazdája.

A sajtótájékoztatón a BalatonBorral kapcsolatosan Dobosi Győző (Dobosi Pincészet) a generációváltásról és az erős szakmai közösség kialakulásáról beszélt, Tóth Balázs (BL YachtClub, Balatoni KÖR alelnöke) az összefogás erejét és a megvalósuló egész éves balatoni nyitvatartást hangsúlyozta. A közösségi bormárka támogatója és képviselője Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus az egységes közös stílus kialakulásáról emlékezett meg, valamint kiemelte, hogy a BalatonBor jó példa arra, hogy akár 3-4 év alatt is lehet komoly eredményeket elérni. Illés Tamás (PH-Érték, Pannonhalmi Apátsági Pincészet) szintén a generációváltásra hívta fel a figyelmet, valamint a pannonhalmi összefogás szerepét emelte ki. A sajtótájékoztatót Szakál Zoltán (REDy, Csányi Pincészet) zárta, aki a második évjáratába lépő REDy marketingben betöltött szerepéről beszélt.

JFR_4945-96

A BalatonBor megalakulása óta évről-évre egyre nagyobb sikert könyvelhet el magának: egyre több termelő küldi el borát bírálatra, egyre többen ismerik meg a márkát és egyre többen keresik a termelőknél és a viszonteladóknál is. Ezzel összhangban a palackszám is évről évre nő, az idei évben 60 ezer palack kerül piacra.
A BalatonBor első évében kizárólag a termelőknél volt elérhető, második évben nyitott a régiós értékesítés és a gasztro felé. A két egyesület idén az eddigieknél is jobban szeretné motiválni a vendéglátósokat: így aki legalább 60 palackra ír alá szerződést, az első 12 palackot most ingyen kapja meg a termelőtől.

A közösségi bormárkák mellett a rendezvényen kóstolhatóak voltak a régiós borpiramis következő szintjén álló HegyBorok is, illetve a május 21-e délelőtt lezajlott HegyBor kóstoló eredményeképpen az is kiderült, hogy ki palackozhatja le 2018-ból HegyBorát, amely a Balatoni borpiramis második lépcsőfoka.

A teljes lista:
Dobosi Pincészet
Dombi Pince
Gyukli Pince
Istvándy Pincészet
Kislaki
Kiss Pince
Laposa Birtok
Martinus Birtok
Skizo Badacsony
Söptei Pincészet
Szabó és Fia Borpince
Tagyon Birtok
Tánczos Pince
Zelna Borászat

Minden vélemény számít!