Újabb sztárborok

Úgy tűnik a híresek és gazdagok előbb utóbb vagy a parfümiparban kötnek ki, vagy a borok, párlatok világában. Az elmúlt hetekben több olyan hír is napvilágot látott, hogy sztárok saját bort indítanak útjára. Lady Gaga, Drew Barrymore és Antonio Banderas rajongók, figyelem.

Az már nem is kérdés, hogy egy valamirevaló zenekarnak kell, hogy legyen saját bora, erről már írtunk párszor. A filmsztárok és showbiznisz hírességek is előbb-utóbb eljutnak oda, hogy saját nevüket szerepeltessék egy címkén. Ilyesmiről is írtunk már.

Mostanában azonban újra megmozdult valami Hollywood háza táján, egymás után jelentek meg a hírek arról, hogy kinek lesz saját bora. Például Lady Gagának, ami annyira nem idegen tőle, hisz éppen tavaly nyilatkozta valamelyik lapnak, hogy nagyon szeret vörösbortól becsiccsenteni.

Most a The Sun brit bulvárlapnak szellőztette meg, hogy a Sonoma-völgyben nézelődik barátjával, Taylor Kinneyvel. Az extravagáns külső előrelátó belsőt takar a művésznőnél: azt mondta pénzügyi befektetésként is gondol a borászatra, akkorra, amikor popkarrierje véget ér. Azt is írják róla, hogy nagyon szeret főzni, hozzá pedig borozni.

Az ilyen terveknél azért jóval konkrétabb hírrel jelent meg egy másik művész hölgy, akiről ugyancsak azt lehetett hallani évekig, hogy (enyhén szólva) szeret inni. Drew Barrymore saját Pinot Griggiót dobott piacra, és nemes egyszerűséggel Barrymore Pinot Griggio névre keresztelte. A Friuli tartományból származó könnyed, reduktív olasz valódi divatbor, fiatalságot, életerőt, frissességet sugall. Egy palack 15 eurót kóstál, de egyelőre csak az USA-ban lehet kapni.

Ezzel a hírrel közel egy időben látott napvilágot az, hogy Antonio Banderast is beszipkázta a borok világa, őt még komolyabb mértékben is: egész pincészetet alapított Anta Banderas néven, Madridtól úgy kétórányira, Burgosban. A piciny birtok 235 hektáros, rozékkal és vörösökkel foglalkoznak. A zászlóshajó boruk, az „a10” egy Tempranillo, Cabsav és Merlot küvé, 10 hónapos tölgyfahordós érlelést kap, és 13,5 euróba kerül.

Hozzászólások

  1. italosztaly mondta

    engem már az ilyen szeleksönöktől is kiráz a hideg. eddig szinte minden alkalommal zátonyra futottam, pedig ismert és év borászok készítették, adták a nevüket a termékhez. új nemzedék, monarchia selection stb, gondolom ismeritek a jelenséget.

  2. hegyaljai mondta

    A marketing egyik alapkérdése, hogy ha már sok energiával, egy ötlettel, vagy egy trükkel elérjük, hogy a kedves vevő levegye az adott borból az első palackot a polcról, mivel lehet elérni, hogy a másodikat is levegye. Itt a trükk az, hogy a máshol már ismert személy iránti érdeklődést kiterjesztik a borra is. Ez viszonylag kevesebb energiát igényel, mint egy ismeretlen személy iránt bizalmat ébreszteni. Csak az a fránya második palack, azt nem mindig veszik le.

  3. Kántorbandi mondta

    @ hegyaljai: ez kétségtelen, mondjuk akkor nem nagy baj, legalábbis üzletileg, ha 270 milliós piacot támadnak be, akkor elég, ha csak egyszer veszik le… a sajtója azonban elég rossz is lehet az első után, erre sem árt azért figyelni.

Minden vélemény számít!