Elindult az eddigi legnagyobb költségvetésű borkampány. A 85 millió forintos nettó költségvetésű kampányt az Akció-Nxs reklámügynökség bonyolította le, a cél, hogy bemutassa a magyar borkultúra sokszínűségét és a borfogyasztással összekapcsolható események végtelenségét a a ?Magyar bor mindenkor? üzenetet közvetítve. Sikerült?
Az eddigi legnagyobb magyar bor imidzskampánynak két választott szlogenje is van. Az egyik, az üzenet: Magyar bor mindenkor. A másik, ennek a kampánynak a szlogenje: A magyar bor közös kincsünk. A sajtóközleményben a Magyar Bormarketing Kht. a következőket írta:
A kampány célja, hogy „bemutassa a magyar borkultúra sokszínűségét és a borfogyasztással összekapcsolható események végtelenségét a a ?Magyar bor mindenkor? üzenetet közvetítve, mert:
– minden pillanat alkalmat adhat a borfogyasztásra: a bor minden helyzetben fogyasztható, frissít, mértékletes fogyasztás esetén egészséges és hangulatot ad, mindig van, vagy jöhet egy pillanat, amikor egy pohár bor elfogyasztása hasznosés a javunkra válik,
– minden pillanatra van magyar bor: a magyar borászat sokszínűsége révén ? a heterogén földrajzi adottságok és termelési szerkezet okán ? minden igényre képes felmutatni legalább egy, annak teljesen megfelelő magyar bort, legyen az ünnepi alkalom, vagy egy hétköznap esti vacsora,
– a bor minden pillanatban ad: a bor ezernyi arcával lep meg és a fogyasztási alkalmak olyan vertikumában jelent lehetséges választást, amellyel egyetlen más italpiaci versenytársa sem rendelkezik, így lehet könnyű alkalmi szomjoltó, vagy a főétkezések elmaradhatatlan szereplője éppúgy, mint ünnepeink, meghitt pillanataink, nagy emlékeink részese.„
A www.magyarbormindenkor.hu oldalon a közös márkát bevezető reklámfilmben ismert hazai közszereplők mondják el, nekik mit jelent a magyar bor. Ehhez még jönnek citylight plakátok, óriásplakátok, bannerek, melyek – és megint idézünk: „a magyar borok sokszínűségét parafa dugókkal illusztrálva jelenítik meg, az új magyar bor arculat alapelemeit, a borvidékeket reprezentáló színes pöttyökre való asszociáció segítségével. A kampányhoz tartozó weboldal a www.magyarbormindenkor.hu-n a reklámfilmben szereplő színészek, zenészek, médiaszemélyiségek borral kapcsolatos gondolatain, kedves történetein kívül hasznos információkkal szolgál magyar borkultúráról, a bor hazai gasztronómiai szerepéről, és értő fogyasztásáról.”
Nos, bevalljuk, nehéz helyzetben vagyunk: a borravaló.hu-t írok közül többen is nexusba kerültünk a Magyar Bormarketing Kht.-vel, kampányaival a múltban (kicsi ez az ország). Ezért egy jó ideig gondolkodtunk, hogy mi legyen ezzel a sztorival. Aztán úgy döntöttünk: mégiscsak a legnagyobb eddigi keretről van szó, amely a borászok 8 forintjából bormarketingre költődik Magyarországon. Ezt nem lehet kihagyni, kikerülni, múltbéli nexusok, ide – vagy oda.
Mi nem értünk egyet teljesen ezzel a kampánnyal. Azzal igen, nagyon is, hogy szükség van kampányra. Azzal is, hogy olyan kampányra van szükség, amely a legszélesebb réteget eléri. Az üzenettel, szlogenekkel, és megvalósítás módjával azonban nagyon nem: szerintünk most azt sikerült elmondani, amit a KSH és GfK statisztikái és közvéleménykutatásai már 2008-ban feltártak, hogy vannak, léteznek. Magyarul, aki ivott bort korábban, pont a fent említett célok miatt tette ezt. Ilyen kérdések jutottak eszünkbe:
Mivel tud most többet ez a fogyasztó? Ki a kampány célközönsége? Egy ilyen imázsfilmet nem lett volna jobb úgy elkészíteni, hogy egy egyszerű fordítással külföldön is eladható legyen? Milyen hasznos információk érhetők el a honlapon? Nem értjük: ha valaki eddig nem szerette, tegyük fel, a disznóhúst – biztos, hogy attól szereti majd meg, hogy Zséda, Novák Péter vagy Lukács Sándor elmondja, milyen jót grilleztek egyszer?
Félreértés ne essék: nem rontó, negatív szándékú ez a bejegyzés. Egyszerűen nem vagyunk meggyőzve. Kedves olvasó, nagyon kiváncsiak vagyunk: szerinted sikerült ez a kampány? Mondd el a véleményed.
Korábban: