Új névvel, Grand Tokaj néven folytatja működését az állami tulajdonban lévő Tokaj Kereskedőház Zrt. – közölte a borászati vállalat. Új logó, új üzenet, új palack, és egy nemzetközi sztárborász, mint szaktanácsadó.
Az új arculati elemekkel rendelkező Grand Tokaj termékekkel első ízben a világ legrangosabb séfversenyén, a Bocuse d’Or európai döntőjén, május 10-11-én Budapesten találkozhatnak a fogyasztók, ugyanis a magyar cég nyerte el a jogot, hogy az esemény borszponzora legyen.
Közölték azt is, hogy a korábbi terveknek megfelelően halad a tolcsvai borászati központ műszaki és technológiai megújítása, a mintegy 4,4 milliárd forintos beruházással megvalósuló 4400 négyzetméteres palackozóüzem építése az utolsó fázisába lépett. A technológia beszerelése május első heteiben történik meg, az üzem pedig várhatóan 2016 őszén kezdi meg működését.
A létesítmény évi 10 millió palackos kapacitás mellett garantálja majd a teljesen higiénikus és steril töltési folyamatot, továbbá lehetővé teszi az öntapadós címkézést, valamint a világpiacon újabban egyre nagyobb népszerűségnek örvendő csavarzáras kupakkal ellátott termékek gyártását is.
A közlemény emlékeztet: a vállalat 2013-ban elindított minőségi borászat kialakításának programja – a technológiai fejlesztések, beruházások, a termékmegújítás mellett – a szőlőtermelőkkel való együttműködés megújítását is tartalmazza. Ennek keretében a Grand Tokaj már tavaly év végén közzétette az idei felvásárlási árait, emellett az Agroker Holding Zrt.-vel együttműködve kedvező kamatozású előfinanszírozási hitelt biztosít szőlőtermelő partnereinek.
A Grand Tokaj a régió integrátori szerepét is betölti, közel 1150 hektár területről, több mint 1400 kistermelőtől vásárol fel szőlőt, de emellett 70 hektáros saját szőlőterülettel is rendelkezik.
Új logó
A névváltás mellett természetesen új logó is lest: Szent Koronával, szíveket nyitó kulccsal, és új üzenettel.
Az arculatváltást bemutató sajtótájékoztatón kiderült: a ?Grand? szóval a borászat borvidéken képviselt súlyára és jelentős integrátori szerepére igyekeztek utalni. A megújult pincészet új logót is kapott, amelynek szimbolikája ötvözi a magyar Szent Koronát és a régi kulcsot, amelynek kettős jelentése van. Egyrészt a magyar Szent Korona utal Tokaj ?borok királya, királyok bora? státuszára, valamint Tokaj országimázst formáló erejére. A kulcs inkább emocionális utalás – ?kulcs a szívekhez? – aminek a legfontosabb célja, hogy elérje: a magyarok és a világ újra a szívébe zárja Tokajt. A kulcs egyben magában hordozza azt a szimbolikát is, miszerint kulcs nyitja a régi tokaji titkokat őrző ajtókat.
A Tokaj Kereskedőház felügyelőbizottságának elnöke, Tombor András, a névváltás kapcsán elmondta: két éve megígérték, hogy lesz új arculat, és az új arculat mögött komoly munka és pénz van. A pincészet felügyelőbizottságának elnöke bízik benne, hogy ez a munka meglátszik, és elnyeri nem csak a hazai, hanem főként a külföldi fogyasztók tetszését. Tombor hozzátette: nem titkolt céljuk, hogy a jövőben emeljék a Grand Tokaj pincészet borainak árait, ami mind a borvidéknek, mind a szőlőtermelőknek jó, ehhez azonban szükség van arra, hogy az exporteladás jelentősen növekedjen.
Tombor hozzátette: évtizedek óta mondják, hogy a Kereskedőház név borzasztóan rossz. Az új név esetén olyat szerettek volna választani, amely jól cseng külföldön, de a magyarok számára sem idegen. Emellett fontos szempont volt, hogy bemutassa: ez a pincészet méretében ? és Tombor bízik benne, hogy minőségében ? is zászlóshajója a borvidéknek. Fontos volt, hogy a névvel Tokajnak is visszaadják a jelentős szerepét. Szeretnék, ha a Kereskedőház név, és ami eddig volt, az mihamarabb a feledésbe merülne. Tombor szerint az állami borászatnál végrehajtott fejlesztések után eljött végre az idő, hogy a pincészet pénzt termeljen a borvidék szőlőtermelőinek.
Lesz új tokaji palack is!
Az eszencia lesz a pincészet csúcsterméke. A pincészet egyedi tervezésű palackokat is készíttetett, ezeket jelenleg nemzetközi kereskedők előtt tesztelik, mondta Tombor András, majd hozzátette: ha bevezetik ezeket a palackokat és igény lesz rá, ezeket az újfajta palackokat átadják a hegyközségnek.
Még egy nagy dobás: Lenz Moser?
Szappanos Péter, a Grand Tokaj vezérigazgatója elmondta, új marketing és termékfejlesztési megállapodást kötöttek Lenz Moserrel. Az osztrák szakember 400 éves múltú borászati múlttal rendelkező családból származik, világszerte kiterjedt kapcsolati hálózatával fogja tudni a terjesztést támogatni. Szappanos szerint már most látszanak annak a jelei, hogy nagyobb hatékonysággal tudják majd eljuttatni az Aszút vagy Essenciát a világ különböző, borkultúra szempontjából fontos pontjaira.