• CÍMLAP
  • PODCAST ARCHÍVUM
  • RÓLUNK

borravalo.hu

gasztro●kultúra

  • Étel
  • Ital
  • Kultúra
  • Történelem
  • Kapcsolat

Befagyott a Magyar Bormarketing

2009-11-06 ● Kántor Endre

A Borravaló információi szerint akadozik a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. üzemelése, a háttérben anyagi problémák rejlenek. A marketing pályázatok kiírása csúszik, egyelőre nincs válasz arra, hogy mi lesz a 2009-ben befizetett pénzekkel, és hogy azokat hogyan és mikor költik el. Az általunk megkérdezettek szerint fontos lenne folytatni a munkát, ennek az esetleges megszűnése nagyon negatív hatással lenne a magyar borászat számára.

Egy ideje már halljuk suttogni, de eddig még nem erősítette meg senki: elfogyott a pénz a Magyar Bormarketing Nonprofit (MBM) Kft-nél. Megerősített információink szerint az MBM Kft. pénzügyi problémákkal küzd egy ideje. Ennek hátterében következők állnak: a társaságnak meg kell pályáznia a teljes befolyó 8 forintokból azt az 5%-os összeget, amely szakmai előkészítésre és koordinációra fordítható. Ennek az odaítélése közbeszerzésen keresztül történik.

Tavaly még pályáztatás nélkül le lehet hívni ezt az összeget, idén a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) és az Agrár Marketing Centrum (AMC) állásfoglalása szerint közbeszereztetni kell, csak így lehet a szakmai előkészítési és koordinációs feladatokat megszerezni.

Az MBM Kft. egyes tulajdonosai szerint a társaság ezt figyelmen kívül hagyta. Információnk szerint azonban az FVM csak szeptemberben adott hivatalos tájékoztatást az AMC-nek arról, hogy pontosan mennyi pénz is folyt be a 8 forintok befizetéséből, az AMC pedig addig nem akart kiírni közbeszerzést, amíg nem tudja, hogy mennyi is pontosan az 5 százalék.

quovadis_bormarketing

Senki szerint sem jó

Forrásaink szerint az MBM Kft. megpróbálta elkerülni, hogy közbeszerzés legyen ebben az ügyben, ez azonban nem járt sikerrel. Egyes tulajdonosok szerint így nem lehet egy céget működtetni, hogy ilyen forrásra alapoznak. A Bormarketing Kft. vezetése forrásaink szerin évek óta mondja, hogy a rendszer nem jó, nem lehet üzemeltetni egy céget így.

További problémák is jelentkeztek: állítólag a tulajdonosok egy része nem értesült arról időben, hogy a cégnek adótartozása is van. Másrészt olyan információkhoz jutottunk, hogy tagi közgyűlésen ez már júliusban kiderült, és a tulajdonosok többsége erről tudomást szerzett. A tartozás mértékéről megoszlanak a vélemények, egyesek szerint 2, mások szerint ez akár 6 millió forint is lehet. Erre késedelmi kamatot is kell majd fizetni az adóhivatalnak.

A problémák áthidalására a társaság rendes és rendkívüli közgyűlést is összehívott. Ezen 12 millió forint támogatást kértek a tulajdonosoktól, tagi kölcsön formájában. Erről állítólag még nem született döntés szeptember óta.

A nagyobb tulajdonosi kör jelenleg:

Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 20%
Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége 20%
Magyar Bor Akadémia 20%
Pannon Bormíves Céh 20%

A maradék 20 százalékon pedig osztozik:

Magyar Független Szőlő és Bortermelők Országos Szövetsége (Vindependent)
Duna Borrégió Egyesület
Egri Borért Egyesület
Első Magyar Szőlészeti és Borászati Egyesülés (Vinunion)
Magyar Bortelepülések Országos Szövetsége
Magyar Borutak Szövetsége
Magyarországi Borrendek Országos Szövetsége
Tokaj Renaissance Tokaji Nagy Borok Egyesülete
Tokaj Vinum Hungaricum Egyesület

Információnk szerint az 5%-os keretre vonatkozó közbeszerzési pályázaton csak januárban születik döntés. Többen úgy vélik, hogy addig a társaság nem üzemel, mások szerint a munka nem áll meg. Mindenesetre, az idén beérkezett pénzek elköltése csak ezt követően kezdődhet el.

A tulajdonosi körben kérdezősködtünk és a következő információkat kaptuk: egyesek azt mondják, hogy a társaság saját hibájából került ilyen helyzetbe. Mások szerint az MBM Kft. és tulajdonosai inkább az egymás közötti csatározásokkal voltak elfoglalva, mint azzal, ami fontos lenne: a valós közösségi marketing tevékenységgel. Információink szerint van olyan tulajdonos is, aki szívesen átvenné ezt a munkát a Bormarketing Nonprofit Kft-től. Abban azonban a legtöbben egyetértenek, hogy célzott és jól kivitelezett marketing akciókkal az eladások növekedését kellene szolgálni.

Fontos, hogy az általunk megkérdezettek szerint egyértelműen nagyon rosszat tesz a jelenlegi helyzet a magyar borászat számára. Egybehangzó vélemények szerint a marketing munkát folytatni kell, nem szabad veszélyeztetni az erre kiharcolt keretet. A tulajdonosok közül többen bíznak abban, hogy a helyzet rendeződik, és folytatódhat a munka, mások azonban nagyon szkeptikusak.

Megkerestük az MBM Kft. munkatársait. Nemes Richárd ügyvezető nem kívánt nyilatkozni még az ügyben, az értesüléseinket egyelőre sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarta. Információink szerint jövő héten ezzel kapcsolatban tájékoztatják a sajtót.

Címkék: 8 forint, AMC, bormarketing, FVM, közösségi, marketing, pénz

← Az űrből jöhet a segítség Tengeri prütsök és nyákos bor →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

keresés

PODCAST FELIRATKOZÁS

  • SpotifySpotify
  • Apple PodcastsApple Podcasts
  • DeezerDeezer
  • Podcast AddictPodcast Addict

PODCAST TÁR

Borravaló
Borravaló
Kéktúrásból hasgombász: Almási Petra
Loading
00:00 / 31:54
Apple Podcasts Deezer Podcast Addict RSS Spotify
RSS Feed
  • Kéktúrásból hasgombász: Almási Petra

    Kéktúrásból hasgombász: Almási Petra

    Nov 5, 2025 • 31:54

    Ehető gombák Magyarországon címmel jelent meg Almási Petra könyve, a hazai erdők fogyasztható gombáiról, friss felhasználási módjairól és tartósításásáról. Kezdő és gyakorlott gombászoknak, és a megszokottól eltérő alapanyagokra nyitottaknak.

  • Mit adott nekünk Gundel Károly?

    Mit adott nekünk Gundel Károly?

    Oct 21, 2025 • 32:13

    Világlátott vendéglős, hagyományőrző, újító, gasztro író, akiről a világkiállítás kapcsán még a New York Times is szuperlatívuszokban írt. Katona Csaba történész és Kántor Bandi születésének évfordulója apropóján beszélgetnek Gundel Károlyról.

  • Kappadókiától Dzserbáig - nyári élményeink

    Kappadókiától Dzserbáig - nyári élményeink

    Oct 16, 2025 • 36:22

    Az idei nyár is dúskált gasztro élményekben – persze így van ez, ha az ember eleve keresi ezeket. Gazdagodtunk szép élményekkel külföldön és itthon is, ezeket elevenítjük fel.

  • Celebpiák: Jason Momoa vodkáján is túl

    Celebpiák: Jason Momoa vodkáján is túl

    Oct 9, 2025 • 39:05

    Mit keresnek a celebek a lepárlókban, pincékben? Mióta trend az, hogy egy színész, zenész, vagy sportoló saját italmárkát népszerűsít? Erről beszélgettünk Nagy Zoltánnal, a Boutiq’Bar tulajdonosával.

  • Bubik Szekszárdról - 1838

    Bubik Szekszárdról - 1838

    Sep 30, 2025 • 37:03

    Szekszárd és pezsgő? Ráadásul methodé tradicionelle, azaz palackos erjesztés és érlelés? Az 1838 nem egy dátum, bár az is lehetne, hisz a magyar pezsgőgyártás hőskorát idézi meg, a számmal ellátott palackokban azonban egy borvidék teljesen új arca mutatkozik be.

  • Női szemmel a rum pincében - Cynthia Vargas, a Matusalem master blendere

    Női szemmel a rum pincében - Cynthia Vargas, a Matusalem master blendere

    Sep 23, 2025 • 15:21

    Izgalmas, rendhagyó és hiánypótló bemutatón vehettünk részt a Casa Ron Matusalem és a Liquid Gold rendezésében: a master blender Cynthia Vargas először hagyta el a dominikai érlelőpincét, hogy bemutassa, mivel dolgozik most, milyen újdonságok vannak.

  • Pacal, birkahere, borjúbríz - fincsi, mi?

    Pacal, birkahere, borjúbríz - fincsi, mi?

    Jun 24, 2025 • 35:54

    Pacal, hagymás vér, kakastöke paprikás, bárányszív steak, a Hortobágy osztrigája, rántott velő – fincsi, mi? Bizony fincsi, pedig a legtöbben vagy nem mernek ilyen alapanyaghoz nyúlni, vagy nem is tudnak róla.

  • A füredi Anna-bálon… Na de, miért pont ott?

    A füredi Anna-bálon… Na de, miért pont ott?

    Jun 17, 2025 • 35:22

    Idén volna 200 éves a füredi Anna-bál… De csak volna, ha igaz lenne a legenda. Sajnos azonban, mint oly gyakran, itt sem teljesen stimmel a sztori, legalábbis jelen történeti tudásunk és a kutatások alapján.

  • Unta a rántott sajtot, sikeres étterem tulaj lett: Ranjeet Singh Dhillon

    Unta a rántott sajtot, sikeres étterem tulaj lett: Ranjeet Singh Dhillon

    Jun 11, 2025 • 39:18

    Ranjeet Singh Dhillon, a 20 éves Indigo, Bombay és Indigo Express éttermek társtulajdonosa fiatalemberként, először 1990-ben érkezett Magyarországra, amiről akkor még alig tudott valamit.

  • Tóth Szilárd: szeretem, ha mosolyognak az emberek!

    Tóth Szilárd: szeretem, ha mosolyognak az emberek!

    May 22, 2025 • 43:16

    A Michelin és zöld csillagos SALT étterem séfje az idei MBH Gourmet Fesztivál egyik nagykövete. Imádja azzal megmosolyogtatni a vendégeket, amikor ételeivel átad valamit magából.

Facebook közösség

Instagram

Follow on Instagram

Keresés

Borravalo.hu – gasztrokultúra

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

VAN BARÁTUNK

Copyright © 2025 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!