Duplájára nőtt a csavaros kupak elfogadottsága, legalábbis az Egyesült Királyságban, de az USA-ban is már 70%-os az elfogadottság a borivók körében.
A Wine Intelligence tanulmánya a két országban vizsgálta a csavaros kupak elfogadottságát. Eszerint az elmúlt 8 évben a briteknél 85%-ra nőtt az elfogadottság, míg 2003-ben még csak 41%-os volt.
Ami még érdekes: óriásit nőtt azok aránya, akik előszeretettel vesznek bort csavaros kupakkal. Míg 2003-ban csupán 6%-a volt ilyen a vásárlóknak, mára ez a szám 42%-osra nőtt. A növekedés elsősorban a 30-40 év közötti nőknek, ill. azoknak a fiatalabb fogyasztói rétegnek köszönhető, akik most ismerkednek a borokkal.
Gyanítjuk, a világ sok országában hasonló a helyzet. Hogy itthon mi a helyzet, nem tudni, csupán impresszióink vannak: volt olyan nagykereskedő, aki éttermekbe nem volt hajlandó ilyet szállítani, azt mondta, nem szeretik a fogyasztók.