A háromnegyed részben uniós támogatással elkészült bormarketing-központ Sopron belvárosában a turisták és a helyiek körében egyaránt népszerűsítik a borvidék termékeit.
„Nagyon hiányzott már a városból egy olyan hely, amelyről az idelátogatók elmondhatják: itt minden kizárólag a soproni borról szól” – mondta a megnyitó után az MTI-nek Rigler Zsolt, a projektgazda soproni Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Nem vendéglátóhelyet, borházat üzemeltetnek majd a GYSEV-től hosszú távra bérelt, 150 négyzetméteres helyiségben, hanem olyan fórumot, ahol a térség minden minősített borral rendelkező gazdája megmutathatja a maga termékét a nagyközönségnek.
A központ része egy borbemutatóhely, ahol három vitrinben, magyar, angol és német nyelvű feliratok segítségével a helyi szőlészet, borászat és a falusi élet emlékeivel is megismerkedhetnek a látogatók. Ezt egyszerre harminc vendég befogadására alkalmas vinotéka egészíti ki.
Rigler Zsolt jelezte: jelenleg arra várnak, hogy megkapja a megnyitáshoz szükséges hatósági engedélyeket a negyvenmillió forintból kialakított Forum Vinorum; ezt követően, várhatóan heteken belül nyitnak, céljaik között pedig a helyi borturisztikai ajánlatok megjelenítés is szerepel.
„Nekünk is érdekünk, hogy a vendégek még több időt, még tartalmasabban töltsenek itt, és közben bízunk benne, hogy ez idő alatt egy-két pohár borral többet kóstolnak meg” – tette hozzá.