Valahol, ugyan a nem túl közeli jövőben, de valahol úgy tűnik felcsillant egy fény az alagút végén. Legalábbis az online borértékesítés számára. A Wine.com ugyanis története során először lett nyereséges. Pedig már 13 éve működnek.
A válság egyértelműen belecsapott a borbizniszbe is, itthon ugyanúgy, mint a nagyvilágban. A hatásokról, jelenségekről írtunk sokat. Az aukciós piac a távol-keleten virágzik, a borboltok 3000 forint feletti értékesítése megcsappant, a pincékben maradt jócskán 2009-ből is. (Ilyen pincéknél tán nem is olyan nagy gond a 2010-es nehéz évjárat, máshol a védekezést sem tudták finanszírozni.)
Az Egyesült Államokban pedig mintha valami történt volna: nem elég, hogy állítólag átvették a világ vezető szerepét borfogyasztásban, most olyan bejelentést tett közzé egy cég, ami elég nagy meglepetés volt. A 13 éve üzemelő Wine.com ugyanis nyereségről adott számot ? írta a San Francisco Business Times. A cég 25 százalékkal, 56 millió dollárra emelte eladásait a márciusban végződött pénzügyi évben, és ez először hozott pozitív mérleget. A San Franciscói cég negyedik negyedéves eladásai meredeken, 36 százalékkal nőttek az előző év utolsó negyedéhez képest. A cég vezére, Rich Bergsund szerint továbbra is óriási lehetőség van az online boreladásban, hiszen az USA borvásárlásának csupán 1%-át intézik így.
Nyilván nem szabad nagyon messzemenő következtetéseket levonni ebből, de azért mégis. Az is biztos, hogy itthon sem túl rózsás az online boreladás, valahol az 1% lehet itt is igaz, bár ezt hasra ütésre mondom. A lényeg: el tudom képzelni, hogy a trend lassan kedvez ennek a modellnek, a fenti, iparág és szaksajtó meglepetését kiváltó hír is ezt mutatja.