A pszichológusok méricskélése szerint ezt a bort 60 százalékkal érzi erősebbnek, ízgazdagabbnak iszogatója, ha ilyen zenét hallgat hozzá, mint ha semmilyet, azaz csendet. A „zenebora” kutatgatás Aurelio Montes chilei borász ötlete volt, aki egyébként gregorián zenét „hallgattat” boraival, hogy finomabban érjenek. Szerinte ugyanis a finom rezgés, melyet ez a muzsika kelt, javítja a bor minőségét.
A Wine and Spirit szerkesztője szerint eljöhet a kor, amikor egy rangos étteremben az ét- és itallap mellé már zenelapot is adnak.
Kedves olvasóink, mi megmondtuk ezt már vagy másfél éve, mikor elkezdtük Zene-bora rovatunkat, és na tessék, igazunk volt.
Annyira így van ez, hogy idén a London Wine Fair-en, az AMC magyar standját a Zenei exportirodával osztja meg, hogy lássák, hallják a népek a magyar hangokat, ne csak a bort kóstolják. Hazúdnánk, ha ennek semmi köze nem lenne a Borravalóhoz, valaha mi kezdtük el a megfelelő fülekbe suttogni, hogyan is kellene megjelennünk egy nemzetközi borvásáron, és tessék, így is lett. Azért, a biztonság kedvéért mi szépen felkerekedünk és megnézzük magunknak hogyan is sikerük a reprezentáció, igen, Londonba megyünk a LIWF-re (London International Wine Fair), a világ kereskdedelmi szempontból legfontosabb ilyen eseményére, ahonnan rendszeresen tudósítani fogunk, ahogy tettök azt tavaly is. Megnézzük például, kinek ízlenek jobban magyar zenéve a magyar borok.