Élénk volt az érdeklődés a ProWeinon, mert 35 ezer szakmai látogatót regisztráltak, ami 5 százalékkal több, mint előző évben. A külföldiek aránya növekedett a leginkább: 12,3 százalékkal többen jöttek főleg az Egyesült Államokból, Skandináviából, a Benelux országokból, Svájcból és Szlovéniából, mondta Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője.
A ProWienon idén 3180 kiállító volt, a klasszikus borvidékek mellett olyan kiállítókkal, mint Egyiptom vagy Algéria. A szervezők szerint a nagy részvétel azt mutatja, hogy az élelmiszer ágazaton belül a borfogyasztás is még viszonylag stabil. Monika Reule, a Német Borintézet igazgatója szerint a borok barátai a jelenlegi helyzetben sem akarnak lemondani az italok élvezetéről.
Az érdeklődők közül sokan az alacsony alkoholtartalmú vörösborokat keresték, a trend a könnyedebb, frissebb, gyümölcsös vörösborok irányába húz, a szakértők szerint. A fehérboroknál a burgundi fajták iránt volt a legnagyobb kereslet.
A következő ProWein 2010. március 21-23-án lesz.
Korábban: