Júliustól a Magyar Turizmus Zrt.-hez kerül a közösségi bormarketing, a feladatot eddig ellátó Agrármarketing Centrum (AMC) pedig szeptember végén jogutód nélkül megszűnik, amennyiben a kormány jóváhagyja az előterjesztést – írta a Napi Gazdaság pénteki száma.
A Vidékfejlesztési Minisztériumnál a lapot úgy tájékoztatták, hogy miután a feladat- és vagyonátadással, munkáltatói jogutódlással kapcsolatos technikai kérdéseket már tisztázták a fejlesztési tárcával, a jelenleg közigazgatási egyeztetésen lévő előterjesztésről egy-két héten belül dönthet a kabinet.
A tervek szerint az MT Zrt. a jelenleg AMC költségvetési soron lévő összeg időarányos részét kapja meg 2012 második félévére. A 2013-as költségvetés most kezdődő tervezése során a kormány minél magasabb, de legalább az idei szinten szeretné biztosítani az agrármarketing forrásait – írta a lap.
Az MT Zrt. csak a szükséges jogszabályok megszületése, illetve a forráskeret meghatározása után kezdi el a bormarketing-feladatok tervezését.
Kérdés: mi lesz a többi mezőgazdasági termék marketinggel, ha megszűnik az AMC? Azok a források hova kerülnek?