• CÍMLAP
  • PODCAST ARCHÍVUM
  • RÓLUNK

borravalo.hu

gasztro●kultúra

  • Étel
  • Ital
  • Kultúra
  • Történelem
  • Kapcsolat

Mit üzen az eddigi legdrágább borkampány?

2009-09-16 ● borravalo.hu

Elindult az eddigi legnagyobb költségvetésű borkampány. A 85 millió forintos nettó költségvetésű kampányt az Akció-Nxs reklámügynökség bonyolította le, a cél, hogy bemutassa a magyar borkultúra sokszínűségét és a borfogyasztással összekapcsolható események végtelenségét a a ?Magyar bor mindenkor? üzenetet közvetítve. Sikerült?

Az eddigi legnagyobb magyar bor imidzskampánynak két választott szlogenje is van. Az egyik, az üzenet: Magyar bor mindenkor. A másik, ennek a kampánynak a szlogenje: A magyar bor közös kincsünk. A sajtóközleményben a Magyar Bormarketing Kht. a következőket írta:

A kampány célja, hogy „bemutassa a magyar borkultúra sokszínűségét és a borfogyasztással összekapcsolható események végtelenségét a a ?Magyar bor mindenkor? üzenetet közvetítve, mert:

– minden pillanat alkalmat adhat a borfogyasztásra: a bor minden helyzetben fogyasztható, frissít, mértékletes fogyasztás esetén egészséges és hangulatot ad, mindig van, vagy jöhet egy pillanat, amikor egy pohár bor elfogyasztása hasznosés a javunkra válik,

– minden pillanatra van magyar bor: a magyar borászat sokszínűsége révén ? a heterogén földrajzi adottságok és termelési szerkezet okán ? minden igényre képes felmutatni legalább egy, annak teljesen megfelelő magyar bort, legyen az ünnepi alkalom, vagy egy hétköznap esti vacsora,

– a bor minden pillanatban ad: a bor ezernyi arcával lep meg és a fogyasztási alkalmak olyan vertikumában jelent lehetséges választást, amellyel egyetlen más italpiaci versenytársa sem rendelkezik, így lehet könnyű alkalmi szomjoltó, vagy a főétkezések elmaradhatatlan szereplője éppúgy, mint ünnepeink, meghitt pillanataink, nagy emlékeink részese.„

A www.magyarbormindenkor.hu oldalon a közös márkát bevezető reklámfilmben ismert hazai közszereplők mondják el, nekik mit jelent a magyar bor. Ehhez még jönnek citylight plakátok, óriásplakátok, bannerek, melyek – és megint idézünk: „a magyar borok sokszínűségét parafa dugókkal illusztrálva jelenítik meg, az új magyar bor arculat alapelemeit, a borvidékeket reprezentáló színes pöttyökre való asszociáció segítségével. A kampányhoz tartozó weboldal a www.magyarbormindenkor.hu-n a reklámfilmben szereplő színészek, zenészek, médiaszemélyiségek borral kapcsolatos gondolatain, kedves történetein kívül hasznos információkkal szolgál magyar borkultúráról, a bor hazai gasztronómiai szerepéről, és értő fogyasztásáról.”

Nos, bevalljuk, nehéz helyzetben vagyunk: a borravaló.hu-t írok közül többen is nexusba kerültünk a Magyar Bormarketing Kht.-vel, kampányaival a múltban (kicsi ez az ország). Ezért egy jó ideig gondolkodtunk, hogy mi legyen ezzel a sztorival. Aztán úgy döntöttünk: mégiscsak a legnagyobb eddigi keretről van szó, amely a borászok 8 forintjából bormarketingre költődik Magyarországon. Ezt nem lehet kihagyni, kikerülni, múltbéli nexusok, ide – vagy oda.

Mi nem értünk egyet teljesen ezzel a kampánnyal. Azzal igen, nagyon is, hogy szükség van kampányra. Azzal is, hogy olyan kampányra van szükség, amely a legszélesebb réteget eléri. Az üzenettel, szlogenekkel, és megvalósítás módjával azonban nagyon nem: szerintünk most azt sikerült elmondani, amit a KSH és GfK statisztikái és közvéleménykutatásai már 2008-ban feltártak, hogy vannak, léteznek. Magyarul, aki ivott bort korábban, pont a fent említett célok miatt tette ezt. Ilyen kérdések jutottak eszünkbe:

Mivel tud most többet ez a fogyasztó? Ki a kampány célközönsége? Egy ilyen imázsfilmet nem lett volna jobb úgy elkészíteni, hogy egy egyszerű fordítással külföldön is eladható legyen? Milyen hasznos információk érhetők el a honlapon? Nem értjük: ha valaki eddig nem szerette, tegyük fel, a disznóhúst – biztos, hogy attól szereti majd meg, hogy Zséda, Novák Péter vagy Lukács Sándor elmondja, milyen jót grilleztek egyszer?

Félreértés ne essék: nem rontó, negatív szándékú ez a bejegyzés. Egyszerűen nem vagyunk meggyőzve. Kedves olvasó, nagyon kiváncsiak vagyunk: szerinted sikerült ez a kampány? Mondd el a véleményed.

Korábban:

Játszótér borból

Borszerdán kárdonnéjt

500 literes kisfröccs

Címkék: bor, bormarketing, kampány, magyar bor mindenkor, üzenet

← Kedves Mr. Floyd! A gőgös sommelier →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

keresés

PODCAST FELIRATKOZÁS

  • SpotifySpotify
  • Apple PodcastsApple Podcasts
  • DeezerDeezer
  • Podcast AddictPodcast Addict

PODCAST TÁR

Borravaló
Borravaló
Tóth Szilárd: szeretem, ha mosolyognak az emberek!
Loading
00:00 / 43:16
Apple Podcasts Deezer Podcast Addict RSS Spotify
RSS Feed
  • Tóth Szilárd: szeretem, ha mosolyognak az emberek!

    Tóth Szilárd: szeretem, ha mosolyognak az emberek!

    May 22, 2025 • 43:16

    A Michelin és zöld csillagos SALT étterem séfje az idei MBH Gourmet Fesztivál egyik nagykövete. Imádja azzal megmosolyogtatni a vendégeket, amikor ételeivel átad valamit magából.

  • Ács Bori: Ki ne mondd, hogy újraértelmezett...

    Ács Bori: Ki ne mondd, hogy újraértelmezett...

    May 19, 2025 • 40:42

    Ács Bori, a Telex újságírója, gasztro rovatvezetője bölcsészeti háttérrel lett gasztrós szakíró, majd szakácskönyvszerző. Amiről ír, azt mindig tapasztalatból teszi: rigorózusan elkészít mindent maga.

  • Ercsey Dani, a borverseny ultramaratonista

    Ercsey Dani, a borverseny ultramaratonista

    May 9, 2025 • 38:04

    Ercsey Dániel borszakíró, a Pécsi Borozó főszerkesztője igazi borverseny ultramaratonista: nála több nemzetközi és hazai versenyen kevesen vettek részt. Beszélgettünk a versenyek értelméről, magyar borok helyzetéről, bormarketingről.

  • Arany Kaviár: harmincöt év hagyomány, kitartás és innováció

    Arany Kaviár: harmincöt év hagyomány, kitartás és innováció

    Apr 24, 2025 • 38:08

    Az Arany Kaviár Étterem 2025. március 12-én ünnepelte fennállásának 35. évfordulóját. Harmincöt még gombócból is sok, nemhogy vendéglátásból. Ami az éttermet életben tartotta, nem titok, viszont annál nehezebb pálya: személyes részvétel, odaadás, szenvedély, kitartás.

  • Mit ettek a soproni úriszéken 1775-ben?

    Mit ettek a soproni úriszéken 1775-ben?

    Apr 9, 2025 • 40:43

    Étkezések, ételek Sopron város úriszékén, 1775 – ez a címe annak a forrásközlésnek és előtanulmánynak, amit D. Szakács Anita történész jegyez, és amely részletesen bemutatja, milyen ételek és italok voltak terítéken ebben az esztendőben az úriszék tagjainak.

  • Diplomatából főzőnő: Mautner Zsófi

    Diplomatából főzőnő: Mautner Zsófi

    Apr 2, 2025 • 41:15

    Diplomatának indult, külker végzettséggel, hat nyelvvel, ígéretes külföldi karrierrel. Aztán besodorta az először csak hobbinak induló gasztroblog. A Mautner Zsófi sztori.

  • A vegán pizzaiolo: Preyer György

    A vegán pizzaiolo: Preyer György

    Mar 28, 2025 • 38:41

    Kommunikációs szakember volt, aztán elkezdett pizzasütéssel foglalkozni, mondván, na nehogymár egy pizzát ne tudjon ő maga megsütni… Mára az egyik leginnovatívabb gasztroműhely tulajdonosa.

  • A fogyasztókat és iparági szereplőket bünteti Donald Trump

    A fogyasztókat és iparági szereplőket bünteti Donald Trump

    Mar 19, 2025 • 42:12

    Döbbenetes, 200%-os büntetővámot jelentett be Donald Trump amerikai elnök az EU-ból érkező alkoholos italokra. Az USA az Európai Unio legnagyobb exportpiaca ebben az ágazatban, rengeteg érintett van a borászatoktól, a likőr- és párlatkészítőkön át a sörcégekig. Érintettek a gyartók, a kereskedők, de a sor végen a legnagyobb vesztes a fogyasztó…

  • Ikonikus ételek, melyek fiatalabbak, mint hinnéd!

    Ikonikus ételek, melyek fiatalabbak, mint hinnéd!

    Mar 13, 2025 • 33:11

    Vannak olyan ételek, amelyek világhírnévre tettek szert, és meghatározóak egy ország, vagy népcsoport szempontjából, így aztán nem meglepő, ha sokan azt hiszik, hogy ezek hagyományos, régi receptek. Nos, ez nagyon sokszor nem így van…

  • A prágai temető receptjei

    A prágai temető receptjei

    Mar 5, 2025 • 40:16

    Umberto Eco zseniálisan fordulatos, cselekményben tobzódó 19. századi történelmi regényének főhőse Simone Simonini – a galád hamisítónak és kémnek egyetlen öröme van az életben: az evés. Na, de miket eszik? És ezeket hogyan kell elkészíteni?

Facebook közösség

Instagram

Follow on Instagram

Keresés

Borravalo.hu – gasztrokultúra

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

VAN BARÁTUNK

Copyright © 2025 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!