Magyarországon 883 ezer tonna élelmiszert dobunk ki évente, otthon kb. 60 kg élelmiszerhulladékot termelünk fejenként. Van tehát mit tenni, de a kiskereskedelem és vendéglátás is komolyan hozzájárulhat egy fenntarthatóbb jövőhöz. Négy huszonéves srácnak jutott eszébe az ételpazarlás ellen menő Munch.hu ötlete, ahol boltok, éttermek, pékségek, értékesítik kedvezményesen el nem adott ételeiket.
Az ötlet egyszerű: a vendéglátóhelyek kevesebb ennivalót dobnak ki a nap végén, az egyetemisták olcsóbban ehetnek, a családosok megveszik másnapra az ebédet, így nem kell főzni, rászorulók is jól lakhatnak – szóval win-win, mindenki nyer. Alig pár év alatt egész Magyarországon elérhetővé vált a Munch, ezen kívül Szlovákiában, Csehországban is jelen vannak, Romániában pedig nemsokára indulnak. Belayane Najoua, a Munch Global PR & CRM menedzsere mesélt a Munch sztoriról! A beszélgetést itt lehet meghallgatni: