Magyarországon 883 ezer tonna élelmiszert dobunk ki évente, otthon kb. 60 kg élelmiszerhulladékot termelünk fejenként. Van tehát mit tenni, de a kiskereskedelem és vendéglátás is komolyan hozzájárulhat egy fenntarthatóbb jövőhöz. Négy huszonéves srácnak jutott eszébe az ételpazarlás ellen menő Munch.hu ötlete, ahol boltok, éttermek, pékségek, értékesítik kedvezményesen el nem adott ételeiket.
![](https://borravalo.hu/wp-content/uploads/Munch-Team-416x277.jpg)
Az ötlet egyszerű: a vendéglátóhelyek kevesebb ennivalót dobnak ki a nap végén, az egyetemisták olcsóbban ehetnek, a családosok megveszik másnapra az ebédet, így nem kell főzni, rászorulók is jól lakhatnak – szóval win-win, mindenki nyer. Alig pár év alatt egész Magyarországon elérhetővé vált a Munch, ezen kívül Szlovákiában, Csehországban is jelen vannak, Romániában pedig nemsokára indulnak. Belayane Najoua, a Munch Global PR & CRM menedzsere mesélt a Munch sztoriról! A beszélgetést itt lehet meghallgatni:
![Borravaló Borravaló](https://borravalo.hu/wp-content/uploads/borravalo_logo_podcast_3000-48x48.png)