• CÍMLAP
  • PODCAST ARCHÍVUM
  • RÓLUNK

borravalo.hu

gasztro●kultúra

  • Étel
  • Ital
  • Kultúra
  • Történelem
  • Kapcsolat

B-kategóriás gagyival népszerűsítenék Tokajt

2015-03-31 ● Kántor Endre

Sikerült egy olyan népszerűsítő filmet összehozni Tokajról, amely egy az egyben idézi a 80-as évek klasszik 3 puttonyos aszúinak világát. Avíttas, értelmetlen és inkább rombol, mint épít. Viszont sok benne a cukor.

Még le sem ülepedett bennem a bormarketing és borjog konferencia tanulsága (Albert Gazda mindent elmondott róla itt), mely szerint kb. ott tartunk, mint 20 éve bormarketing tekintetében, azaz pontosan definiált célok nélkül félreértelmezett eszköztárral lövöldözünk mind a külföldi, mind a belpiacra, amikor megláttam ezt a hírt. Kicsit haboztam, hogy megnézzem-e, de végül is győzött a kíváncsiság: végül is kénytelen vagyok megnézni, győztem meg magam. Az első intő jel a filmről szóló cikk címe volt: Ezzel a filmmel indul világot hódítani Tokaj. Az ilyesmiből szoktak a nagy pofára esések lenni, gondoltam, és mint később kiderült, nem alaptalanul. De ne szaladjunk ennyire előre?

B-kategóriás-Tokaj

Az angol nyelvű filmet a Vinum Tokaj International LLC készítette ?a legjobb nevű pincészetek és vendéglátóhelyek összefogásával.? Megvan ez a cég? Igen, azé a Balla Attiláé, aki tavaly szeptemberben egy kaliforniai bíróságon csaknem ötmilliárd forintra perelte a magyar állami tulajdonú Tokaj Kereskedőház Zrt-t. Az ok az volt, hogy 2 millió palack 3 puttonyos aszúból csak 250 ezret szállított le a kerház, mivel Balla Attila szerint az állami cég hamis bort adott el, ami anyagi és presztízsveszteséget okozott. A Tokaj Kereskedőház szerint azonban az amerikaiak a kerház korábbi vezetésével összejátszva hamisították meg a bort. A vita elmérgesedett, mindketten feljelentést tettek, a hír persze nyilván több kárt okozott Tokajnak és Magyarországnak, mint amennyi pluszt hozott volna a 2 millió palack aszú (?) összesen.

Hát kérem, itt az újabb dobás, melynek hatása kb. a fentiekhez mérhető lesz. A Come With Me To Hungary produkciós irodája a nagy múltú Lava Production, egy Kaliforniában és Torontóban is bejegyzett társaság, mely olyan ismert filmekkel büszkélkedhet, mint a Thunder Road, az In Between, a The Architect, ill. a nálunk is forgalmazott Hazug igazság. Az összes filmet az albán Fatmir Doga rendező és a vajdasági gyökerekkel rendelkező Gabriel Gee Koncz producer jegyzi. Masszívan B-filmesek, ha ez nem derült volna eddig ki.

Sztár műsorvezetőnek pedig Kimberley (Kim) Parnellt szerződtették, akiről sok mindent szintén nem tudni, de némi internetes kutatómunkával kiderül, hogy táncos, színész és műsorvezető.

Hát ez eddig nem túl biztató, de ne legyenek előítéleteink, csapjunk bele. A film az alkotók szerint három pillérre épül: 1) a borvidék legmegbízhatóbb, kimagasló minőségű borkészítés mellett elkötelezett borászatainak és legjobb borainak/borkülönlegességeinek bemutatása, 2) a helyi gasztronómia: hagyományos és kevésbé hagyományos magyar ételek tokaji borokkal történő párosítása, valamint 3) történelmi, kulturális látványosságok és szabadidős programok bemutatása.

Már a kezdő képsorok kiverték a biztosítékot nálam. Egyszerűen nem tudom elképzelni, honnan szedték a betűtípust, szerintem maguk csinálhatták, mert már webfontsban sem elérhető ilyesmi. Viszont jól megy hozzá a zene, amely szintén a magyar hagyományokat hangsúlyozza. És aztán 24 percen keresztül azt nézzük, ahogy Kim Parnell néhol blairwitches kézikamerás, néhol másodéves újságíró szakos interjú kamera beállításokkal végigjárja többek között az Első Mádi Borházat, a Szent Tamás Pincészetet, a Szepsy Pincét, a Patrícius Borházat, a Gusteau Kulináris Élményműhelyt, az Anyukám Mondta étteremet és az Andrássy Rezidenciát. Aranyos, állandóan mosolyog, nem hipokritán sovány, mindenre rácsodálkozik, és egyszerűen imád itt lenni, minden szupi-szuper. Ami még nem is lenne gond: végül is a film amerikai terjesztésre készült, nem? Hát, nem egészen. A készítők a film terjesztését ?különböző hazai és észak-amerikai on-line felületeken, valamint kanadai és amerikai gasztronómiai csatornákon tervezik. A promócióba a Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviselete is bekapcsolódik a saját csatornái segítségével.? Döntse el mindenki maga, de szerintem ezt nem kellene annyira erőltetni.

Címkék: bormarketing, marketing, Tokaj, turizmus, Vinum Tokaj International

← Sokat kell még innunk Kamu a kínai második hely bortermelésben →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

keresés

PODCAST FELIRATKOZÁS

  • SpotifySpotify
  • Apple PodcastsApple Podcasts
  • DeezerDeezer
  • Podcast AddictPodcast Addict

PODCAST TÁR

Borravaló
Borravaló
Kedvenc gyerekkori kaják, kávé, túrázás - Németh Bálint
Loading
00:00 / 34:51
Apple Podcasts Deezer Podcast Addict RSS Spotify
RSS Feed
  • Kedvenc gyerekkori kaják, kávé, túrázás - Németh Bálint

    Kedvenc gyerekkori kaják, kávé, túrázás - Németh Bálint

    Nov 13, 2025 • 34:51

    „Megkérdezhetem, hogy mi volt a kedvenc gyerekkori kajád?” – ezzel a felütéssel főzi meg hírességek kedvenceit a Balint’s Pot rövid videóiban Németh Bálint privát séf.

  • Kéktúrásból hasgombász: Almási Petra

    Kéktúrásból hasgombász: Almási Petra

    Nov 5, 2025 • 31:54

    Ehető gombák Magyarországon címmel jelent meg Almási Petra könyve, a hazai erdők fogyasztható gombáiról, friss felhasználási módjairól és tartósításásáról. Kezdő és gyakorlott gombászoknak, és a megszokottól eltérő alapanyagokra nyitottaknak.

  • Mit adott nekünk Gundel Károly?

    Mit adott nekünk Gundel Károly?

    Oct 21, 2025 • 32:13

    Világlátott vendéglős, hagyományőrző, újító, gasztro író, akiről a világkiállítás kapcsán még a New York Times is szuperlatívuszokban írt. Katona Csaba történész és Kántor Bandi születésének évfordulója apropóján beszélgetnek Gundel Károlyról.

  • Kappadókiától Dzserbáig - nyári élményeink

    Kappadókiától Dzserbáig - nyári élményeink

    Oct 16, 2025 • 36:22

    Az idei nyár is dúskált gasztro élményekben – persze így van ez, ha az ember eleve keresi ezeket. Gazdagodtunk szép élményekkel külföldön és itthon is, ezeket elevenítjük fel.

  • Celebpiák: Jason Momoa vodkáján is túl

    Celebpiák: Jason Momoa vodkáján is túl

    Oct 9, 2025 • 39:05

    Mit keresnek a celebek a lepárlókban, pincékben? Mióta trend az, hogy egy színész, zenész, vagy sportoló saját italmárkát népszerűsít? Erről beszélgettünk Nagy Zoltánnal, a Boutiq’Bar tulajdonosával.

  • Bubik Szekszárdról - 1838

    Bubik Szekszárdról - 1838

    Sep 30, 2025 • 37:03

    Szekszárd és pezsgő? Ráadásul methodé tradicionelle, azaz palackos erjesztés és érlelés? Az 1838 nem egy dátum, bár az is lehetne, hisz a magyar pezsgőgyártás hőskorát idézi meg, a számmal ellátott palackokban azonban egy borvidék teljesen új arca mutatkozik be.

  • Női szemmel a rum pincében - Cynthia Vargas, a Matusalem master blendere

    Női szemmel a rum pincében - Cynthia Vargas, a Matusalem master blendere

    Sep 23, 2025 • 15:21

    Izgalmas, rendhagyó és hiánypótló bemutatón vehettünk részt a Casa Ron Matusalem és a Liquid Gold rendezésében: a master blender Cynthia Vargas először hagyta el a dominikai érlelőpincét, hogy bemutassa, mivel dolgozik most, milyen újdonságok vannak.

  • Pacal, birkahere, borjúbríz - fincsi, mi?

    Pacal, birkahere, borjúbríz - fincsi, mi?

    Jun 24, 2025 • 35:54

    Pacal, hagymás vér, kakastöke paprikás, bárányszív steak, a Hortobágy osztrigája, rántott velő – fincsi, mi? Bizony fincsi, pedig a legtöbben vagy nem mernek ilyen alapanyaghoz nyúlni, vagy nem is tudnak róla.

  • A füredi Anna-bálon… Na de, miért pont ott?

    A füredi Anna-bálon… Na de, miért pont ott?

    Jun 17, 2025 • 35:22

    Idén volna 200 éves a füredi Anna-bál… De csak volna, ha igaz lenne a legenda. Sajnos azonban, mint oly gyakran, itt sem teljesen stimmel a sztori, legalábbis jelen történeti tudásunk és a kutatások alapján.

  • Unta a rántott sajtot, sikeres étterem tulaj lett: Ranjeet Singh Dhillon

    Unta a rántott sajtot, sikeres étterem tulaj lett: Ranjeet Singh Dhillon

    Jun 11, 2025 • 39:18

    Ranjeet Singh Dhillon, a 20 éves Indigo, Bombay és Indigo Express éttermek társtulajdonosa fiatalemberként, először 1990-ben érkezett Magyarországra, amiről akkor még alig tudott valamit.

Facebook közösség

Instagram

Follow on Instagram

Keresés

Borravalo.hu – gasztrokultúra

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

VAN BARÁTUNK

Copyright © 2025 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!