Szekszárdi palack a szekszárdi boroknak

Tokaj után itt a legújabb borvidéki palack, a szekszárdi üvegekbe kizárólag helyi kadarkák, kékfrankosok és bikavérek kerülhetnek.

Egy hároméves folyamat végeredményeként idén szeptemberben már közel húsz, a 2012-es és 2013-as évjáratból származó vörösbor került letöltésre a közös, szekszárdi palackba. A helyi borászok egy csapata Eszterbauer János – a Szekszárdi Borászok Céhének elnöke – vezetésével dolgozott együtt azon, hogy kiválasszák az üveg formáját és annak megjelenését.

Szekszárdi palackA munkában részt vevő Heimann Zoltán borász így nyilatkozott a kialakítás folyamatáról: „A borvidék borászatainak kínálata természeti adottságainkból fakadóan a vörösborokra épül. Fontosnak tartjuk ugyanakkor, hogy ebben a szegmensben se váljunk más nemzetközi vagy hazai stílusok követőivé, hanem saját, csak ránk jellemző utat alakítsunk ki. A kitörési pontot ezért mi az olyan helyi szőlőfajtákban és bortípusokban látjuk, mint a kadarka, a kékfrankos és a bikavér. Mivel pedig ezen borok az eleganciáról, a gyümölcsösségről és a fűszerességről szólnak, egyértelmű volt, hogy a burgundi palacktípus lesz számunkra az ideális választás. A szabványos palacknál hosszabb, extravagánsabb üveg mellett döntöttünk, amelyen kívülről négyszer körbefut a Szekszárd felirat, és látható rajta a borvidék logója.”

Az új, szekszárdi palackba csak olyan borok kerülhetnek, amelyeket egy tizenkét tagú, borászokból álló bizottság kétharmada elfogadott. A vakkóstoláskor alapvető elvárás, hogy az adott tétel hibátlan legyen, képviselje az adott szőlőfajta fajtajellegét vagy egy borstílust, valamint megjelenítse a termőhelyi karaktert.

A palackot az orosházi üveggyár készítette, értékesítési vezetője, Szabó József a regionális palackban rejlő lehetőségek kapcsán kiemelte: „Szekszárd ezzel a közös arculattal nemcsak itthon, hanem a nemzetközi piacon is sokat nyerhet, hiszen a kisebb pincészetek egyedi csomagolásaival szemben egy ilyen egységes megjelenés által a szekszárdi borok könnyebben felismerhetőek a fogyasztók számára.”

Minden vélemény számít!