Várják a kreatív címkéket

A Kreatív ismét meghirdette a Pakk Csomagolásdizájn-versenyt. Számunkra fontos kategória az alkoholos italoké, ezen belül is a borokra szeretnénk felhívni a figyelmet. Tavaly nem született díj az alkoholos ital kategóriában, ami elég lehangoló képet fest a helyzetről. Szerintünk pedig vannak jó címkék, itt az alkalom, hogy megméretessék magukat.

A Pakk verseny célja, hogy megtalálják Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Cél a csomagolásdizájn fontosságának tudatosítása, a szakma és a szélesebb olvasóközönség figyelmének ráirányítása arra, hogy a minket körülvevő fogyasztói világban különösen fontos szerepe van a termékek vizuális kialakításának.

A Pakk Csomagolásdizájn-versenyre pályázhat bármilyen Magyarországon bejegyzett cég, illetve tervezői tevékenységet folytató magánszemély. Olyan munkákat várnak, amelyek 2007. január 1. és 2011. április 30. között kerültek kereskedelmi forgalomba Magyarországon. A versenyre tavaly benevezett munkák újra nem nevezhetők.

A zsűri: Pohárnok Mihály, Design Terminál Kft., ügyvezető. Gerzsenyi András, Insitu, ügyvezető. Dr. Horváth Dóra, Budapest Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet egyetemi docense. Milassin Levente, DesignPumpa, szerkesztő. Panyi Zsuzsi, iparművész üvegdesigner. Szalai Balázs, Kreatív, vezető szerkesztő.

A versenyben résztvevők minden beadott pályázat után 19.000 Ft + áfa nevezési díjat fizetnek. Nevezési határido: 2011. május 6. További infó és versenykiírás letöltése itt.

Az előző években nem volt túl gazdag a kínálat borban, ami sajnálatos. 2009-ben pl. a Matias címkék tervezője, az art force kreatív nyert ebben a kategóriában.

2010-ben a zsűri elnöke szerint kevés igazán átütő kreatív megoldással találkoztak. Pohárnok Mihály tavaly így fogalmazott: „Sajnálom, hogy az előző évhez képest szerényebb felhozatalból kellett dolgoznia a zsűrinek, ennek ellenére a beküldött pályázatok jól tükrözik a piacon kapható áruk csomagolási nívóját”. Ez, a kevés díjszámmal együtt elég lehangoló képet festett a hazai állapotokról. Tavaly az alkoholos és alkoholmentes italok kategóriájábannem is született díj, a zsűrit a Café Design által tervezett Gyulai Pálinka új csomagolása sem győzte meg teljesen, ez is csak rövidlistás lett.

Hát kérem, itt az alkalom, lehet jelentkezni a jobbnál jobb címkékkel. Már csak, ha ezt az oldalt nézzük, találunk jó pár olyat, ami megérdemelné, de séróból mondanám a Hold and Hollo (Moonvalley) szilikon címkéit, vagy a Vylyan Bogyóléit is. És nyilván van még: tessék indulni a versenyen!

Minden vélemény számít!