Árverésre bocsátotta a Christie?s Andy Warhol hat szőlő tematikájú nyomatát. A pop-ikon már a kultikussá vált 1975-ös Mouton-Rothschild címkével és a Dom Perignon különkiadásával már kapcsolatba került a borok világával.
A Christie?s április végi auckióján kerültek kalapács alá Warhol ?Grapes D.D.? című nyomatai, írta a Wine Spectator. A hat képen a Christie?s közleménye szerint különféle szőlőfajták láthatók, nekünk nehezünkre esett megmondani, melyik, milyen fajta, de valószínűleg nem is ez a lényeg. A lecsapási ár 104 500 dollár volt a New York-i aukción.
Ez nem az első alkalom, hogy a pop-art pápája kapcsolatba kerül a borok világával. Ő volt a tervezője a kultikussá vált 1975-ös Mouton-Rothschild címkének, mely egyébként színsémájában hasonlít a most értékesített nyomatokra. A chateau 1945 óta minden évben más művésszel készítteti el címkéit. Itt lehet az összes címkét megnézni. Tavaly egy kínai festő, Hszü Lei tervezhette meg a 2008-as évjáratának címkéit.
2010-ben pedig a Dom Pérignon tisztelgett a művész előtt, amikor piacra dobták a 2002-es évjáratos champagne-ukat, melyeknek dobozain és címkéjén a Warhol által használt piros, kék és sárga színvilág köszön vissza. Andy Warhol maga is nagy kedvelője volt a Dom Pérignonnak, egyik törzshelyén, a kultikus Studio 54-ben állandó fogyasztója volt. Egy 1981-es naplóbejegyzésében pedig arról ír, hogy tervezi kétezer palack megvásárlását, majd ezek elfogyasztását 2000-ben, a Studio 54 más törzsvendégeivel.