• Bor
  • Sör
  • Párlat
  • Kávé
  • Gasztro

borravalo.hu

gasztro●kultúra

  • Címlap
  • Közélet
  • Hírek
  • Design
  • Podcast
  • Mindenmás
  • Kapcsolat

Bormarketing: menesztések

2011-04-05 ● Kántor Endre

Visszavonta négy tag megbízatását a borágazati marketingprogramok kidolgozásáért felelős bormarketing bizottságban Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter. Sokan nagyon szkeptikusak a bormarketingben kialakuló helyzettel kapcsolatban.

A Vidékfejlesztési Minisztériumban (VM) az MTI érdeklődésére későbbre ígértek információt az ügyben. Az MTI által megkérdezett – névtelenséget kérő – szakemberek úgy fogalmaztak: aggodalommal figyelik a kialakult helyzetet.

Az agromonitor.hu szerint a javaslattevő grémiumból távoznia kellett Geönczeöl Attila elnöknek, Csathó Pál és Kampósné W. Grácia marketing szakembernek, és Tálas László borásznak. Korábban Szepsy István már a legelején, januárban lemondott, a szintén borász Marozsán Judit pedig egy hónapja állt fel.

A bizottságot a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) ? a meghatározó borász szervezetek tiltakozása közepette ? tavaly decemberben alakította. A cél az volt, hogy végét vessenek a bormarketinghez kapcsolódó korábbi viszályoknak.

Geönczeöl Attila szerint a mostani menesztések hátterében az áll, hogy a VM-hez tartozó Agrármarketing Centrum (AMC) a bizottságra minden eszközzel igyekezett ráerőszakolni elképzeléseit, de ezzel számos tag nem értett egyet. Elmondta: a bortermelők befizetéseiből finanszírozott bormarketing kassza elosztási rendszere rosszul működik, ezért véleménye szerint az évi egymilliárd forintnyi forrást nem az ? egyéb agrárgazdasági programokat is végrehajtó ? AMC-n keresztül, hanem különálló, csak bormarketinggel foglalkozó boriroda létrehozásával és működtetésével kellene felhasználni.

Ez az elképzelés nem új keletű, korábban is voltak a bormarketingben ilyen irányú törekvések. A borravaló információi szerint a bizottságban már korábban feszült légkör alakult ki. A tagok között nem volt egyetértés több mindenben, pl. abban sem, hogyan kommunikáljanak az AMC-vel és a minisztériummal. Ennek ellenére bíztak abban, hogy sikerül áttörést elérni és szakmailag megalapozott munkát végezni.

Jelenleg hat poszt betöltetlen a tizenhárom fős testületben, a felszabadult helyekre valószínűleg új tagokat neveznek ki.

A borravaló által megkérdezett szakértők szerint ismét patthelyzet kezd előállni bormarketing ügyben. Volt, aki kifogásolta, hogy nem készült el a 2011-re vonatkozó akcióterv, amit tavaly decemberben ígértek meg az Országgyűlés Mezőgazdasági bizottsága Szőlészeti és borászati albizottságának ülésén. (Érdemes egyébként is átolvasni a jegyzőkönyveket, nagyon tanulságosak, az ágazat sok problémájára rámutatnak.) Azt is kifogásolták, hogy az albizottság legutoljára tavaly december 15-én ülésezett, azóta nem hívták össze. Így érdemi vita nem folytatódhatott ez ügyben a minisztérium, az AMC, a Bormarketing bizottság és a szakmai szervezetek között.

Mások úgy fogalmaztak: lassan őrölnek a malmok, van az országban elég tűz, amit oltani kell, ilyen helyzetben türelmesnek kell lenni.

Címkék: AMC, bormarketing, bormarketing bizottság, közösségi, marketing, Vidékfejlesztési Minisztérium, vita

← Borral az elmebaj ellen Bukolyiék kilépnek →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube

Podcast

Miért más Szekszárd?

Ég és föld között: 50 év, 25 szüret, 10 év felkészülés

A vermut életérzés

Instagram

Follow on Instagram

Hírlevél

Nem szeretnél lemaradni? Érdekelnek a kiemelt események, ajánlatok?

Hírek, Programok

Nagy Egri Borműhely kóstoló

Négy érmet hoztak el a Kreinbacher magnumok a pezsgő vb-n

Borszerda egri borokkal

Egytőről évjáratbemutató

Negyedszer is Trófea díjat kapott a Tornai Pincészet

Facebook közösség

Keresés

Borravalo.hu – gasztrokultúra

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

Copyright © 2023 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!