A világsikert megélt For Dummies könyvsorozat most borral próbál hódítani. Nagy kérdés, hogy működik-e a dolog?
Magyarul a sorozat a Panem kiadó gondozásában jelent meg, Tantusz könyvek címen. Egy kicsit a dolog elvette az eredeti cím élét, tán a kiadó nem akarta azonnal megsérteni az olvasókat, így kapcsolta össze a címet a „leesett a tantusz” kifejezéssel.
A For Dummies sorozat világszerte sikeres, mert kezdőknek és az adott területen csekély ismerettel rendelkezőknek közérthető és vicces formában mondja el, mit is kell tenni a cél eléréséhez. Szakmai leírásokat, zsargon kifejezések nincsenek, ezen alapelv hozta meg a sorozat világsikerét.
Most, a Vision Wine & Spirits indított útjára egy Wines for Dummies sorozatot, a hiteles tudást magunkba nem könyvből, hanem palackból szívhajuk. A könyvekhez hasonlóan kezdőknek szánják a borokat, a címkéken a passzoló ételek és ízek mellett fajták fonetikus kiejtése is szerepel, és tudatosan arra, hogy a borok az adott vidék tökéletes képviselői legyenek.
Egy kicsit azért sarkítva van a dolog, a chardonnay pl. „California white” néven, a cabernet sauvignon pedig „Californai red” néven fut, de ennyi baj legyen. Csak szólunk, hogy Tantusz bor még nincs itthon, ha esetleg a hazai kiadó ezt is honosítani kívánná?