Bukolyi Marcel és Lilla neve a palackon nem reményt, hanem inkább garanciát adott arra, hogy izgalmakkal fogok találkozni. A Radovinben vettem a bort: a polcról szinte leugrik a vidám design, a fehér csavarzár alá ragasztott hologramos címke.
Ahogy kóstoltam, rögtön írtam is Marcellnek, hogy valamit mondjon a borról, ezt válaszolta:
„Sauvignon blanc, chardonnay, rajnai házasítás. 90% tartály, 10% új tölgyfahordó. Egy fiatalos, kedves, szerethető köntösbe bújtattuk egy-egy borunkat, (sőt, nem csak bort). Lilla „szellemi terméke” az új vonal. Nekem pedig megtetszett és belementem… Ez az arculat és a kézműves igényesség nem zárja ki egymást, de a klasszikus Bukolyi borokhoz és címkékhez nem szerettünk volna hozzányúlni. Ezért kapott új nevet a brand, ami az egri vidéki életérzést hivatott közvetíteni. ”
Azonosulok a szavakkal.
Illata visszafogott, sok csonthéjassal, nyári almával, elsőre péksüteményesnek tűnő aromákkal (ez nyílik-tűnik). Csavarzár után ennél frissebb, könnyebb illatra számítottam, pozitív értelemben lep meg. Ennek megfelelően a test is nagyobb a vártnál, a savak rendben, az alkohol diszkréten besimul. Hozza az illat jegyeit, főleg az alma vezeti, vannak rétegek és mélységek is. A lecsengése közepesnél hosszabb. 1900 Ft körüli árával 4 csillagos árérték arányú bor.