A cím igaz is, meg nem is, attól függ, hogyan értelmezzük. Az ötlet azonban olyan frappáns és olyan jó, hogy azonnal kell egyet csinálnunk nekünk is.
A vicces a dologban az, hogy nem a francia bormarketingnek jutott eszébe a dolog, hanem egy mezei borbloggernek, aki azonban valószínűleg komoly haszonra is szert tesz az ismertség mellett, lévén sokan a BUY gombra fognak kattintani a térkép láttán.
Az ötlet végtelenül egyszerű: sok és bonyolult információt kell közölni áttekinthetően. Kik csinálják ezt a legjobban a világon? A nagyvárosok közlekedési cégei ? na persze tisztelet a kivételnek. Jobb esetben olyan térképet kap az ember, melyen azonnal tájékozódni tud, a komplex információhalmaz áttekinthető és megemészthető formában kerül elé. Azonnal adódik a kérdés: miért nem ültette át ezt még senki egy ország borvidékeire? Hát átültette, méghozzá Franciaországra, Steve DeLong, a DeLong Wine-tól.
A közlekedési konvenciókat borvidékre fordító térképen a régiók, appellációk, az ezekhez közeli nagyobb városok, falvak és folyók, ezek egymáshoz képesti relatív helyei és az egyes régiókban található fő szőlőfajták olvashatók le a térképről. Persze nyilván hiányzik a valós topográfia vagy a borvidékek egymáshoz mért relatív mérete, ezért valódi tanulásra nem alkalmas a dolog, de a falon jól mutat, és a régiók megtanulására is alkalmas lehet ? hisz csupán az esszenciális ismeretanyagot tartalmazza. Az indusztriális design pedig ötletes, és a csomagolás sem utolsó. Szeretném ezt magyarban látni, tessék lemásolni az ötletet, azonnal. Na, jó, esetleg meg lehet kérni Steve DeLongot, hogy csináljon egyet nekünk is.