Félédes kadarka prémium kategóriában? Pikáns, arra a dologra utaló névvel? Kénytelen voltam megkóstolni, bár nem teljesen éreztem úgy, hogy én vagyok a célközönség.
Ennek a bornak tényleg ez a neve, derült ki a Kogart ház penthousában tartott bemutatón. A címadás tán nem a legszerencsésebb volt, gondoltam elsőre, aztán szépen kikerekedett a történet, ahogy a pohárban lévő bor is. Ki van találva mindkettő. De ne szaladjunk előre.
Kovács Anti, a Kogart ház örökös sommelier-je elmondta: a Gróf Buttler Nagy Eged-hegyi kadarka ültetvényéről származik a bor, amely engedett 2007 sanyargató forróságának, mikor is gyakorlatilag létrejött egy brutál maradékcukros kadarka aszú a magyar grand crun. A kiváló minőségű vörösborok kategóriájában néhány esztendeje még elképzelhetetlen volt, hogy egy borászat félédes vörösborral lépjen a nyilvánosság elé, tette hozzá.
Ennek az eredménye ez a bor, amely illatra és kortyra ugyanolyan jól van kitalálva, mint designban és sztoriban. Vakon meg nem mondtam volna, hogy kadarka, illatában-ízében rengeteg érett pirosbogyós, cseresznyebefőtt és meggy, némi diszkrét dohány. A korty kerek, tannin van bőven, de nem tapad, a sav megtámasztja a cukrot. Kerek történet. Ne tessék semmi extrára számítani, nem arról szól a dolog. A tüllbe öltöztetett, diszkrét rózsaszín címkés bor valójában igazi csajozós bor, Valentin napi, nem éppen bujtatott utalás az asztalunknál ülő hölgynek. Némileg kifinomultabb módja a dolognak, mint elé tolni a lakáskulcsot, vagy azt kérdezni: ?feljön egy kávéra hozzám?? Pontosan ezt adja vissza a mikrosite-on található kreatív is.
A különleges alkalmakra szánt borból mindössze pár száz palack született, azonnal elérhető a Kogart étteremben. Nálam ez a bor 3.5 csillag, ennek egy része a jól kitalált design, PR és külcsín, levon azonban az összképből az ára, ami masszív 15 ezer forint.