Nemzetközi offenzívára készül a Vidékfejlesztési minisztérium. Az olaszrizlinget kulcsfontosságú exportpiacokon nemzetközi sztárral hirdetik, felhívják a figyelmet a minőségi magyar borra és a magyar virtusra is.
Régóta jelent problémát a magyar borászatnak, hogy a legelterjedtebb hazai fehér szőlőfajtának nagyon megtévesztő neve van: se nem olasz, se nem rizling. Pedig az olaszrizling lehetne a minőségi, jó árérték arányú belépő borunk a nemzetközi piacra, ebben a szakma egyetért. Az osztrákok hasonló problémával küzdöttek meg pár évvel ezelőtt a grüner veltliner kapcsán: ebben a formában lehetetlen volt marketingelni az egyébként sikerre szánt, a pinot griggio trónkövetelőjeként fellépő bort. A ?Groovy? név végül sikerre vezetett. Most, ezen példán felbuzdulva a Vidékfejlesztési minisztérium nagy ívű külföldi marketingakciót tervezett meg az olaszrizling népszerűsítésére. A fajtát és a belőle készülő bort Hungarian Grizzly néven dobjuk piacra.
A Borbíráló Bizottság tagjaiból és a neves marketingszakemberekből, borújságírókból, sommelier-kből, növény- és állatvédelmi szakemberekből álló csoport hat havi munkájának eredményét mutatta be tegnap, Budapesten. A munkacsoport elnöke, Digalluszné Dr. Savas Etelka elmondta: a munka során több ötlet is felmerült az olaszrizlingre. Ezek közül végül az Vin d?OR és a Grizzly maradt versenyben. Míg a Vin d?OR nagyon arisztokratikus név, addig ugyancsak félreérthető, mondta a munkacsoport vezetője: sokan a franciás áthallás miatt lennének bajban, sokan pedig Tokaj-hegyaljára, a tokaji borra, mint a borok királyára asszociálnának a folyékony aranyról ? ezt pedig nem szeretnénk, mondta Digalluszné Dr. Savas Etelka. Így maradt a frappáns, divatos Grizzly, tette hozzá a szakember.
A Hungarian Grizzly kampánya jövő hónapban indul a legfontosabb nyugati és a keleti nyitás miatt kulcsfontosságúvá váló keleti célpiacokon, így Egyiptomban, Dubajban, Katarban, Pakisztánban és Kínában. A kampány értéke 360 milliárd forint, melyet a Magyar Turizmus Zrt. külföldi kampánykeretéből finanszíroz a Magyar Állam. A testület reklámszakértői szerint a kampány a magyar virtust ötvözi az állatok szeretetével és a moderált alkoholfogyasztás eszméjével, miközben előtérbe helyezi a bor jótékony egészségügyi hatásait is. Ezért nagyon jó, hogy sikerült a kampánynak megnyerni Bear Grylls túlélősztárt.
A Hungarian Grizzly plakátjain, televíziós és internetes hirdetésein Bear Grylls egy aranyos medve társaságában lesz látható egy palack olaszrizlinggel, alatta pedig a következő felirat: ?Hungarian Grizzly: Drink To The Skin Of The Bear!?
(forrás: Magyar Tévirati Iroda)