• Bor
  • Sör
  • Párlat
  • Kávé
  • Gasztro

borravalo.hu

bor ● sör ● párlat ● kávé ● gasztro ● bárkultúra

  • Címlap
  • Közélet
  • Hírek
  • Design
  • Podcast
  • Mindenmás
  • Kapcsolat

Grizzly lesz az olaszrizling nemzetközi neve

2014-04-01 ● borravalo.hu

Nemzetközi offenzívára készül a Vidékfejlesztési minisztérium. Az olaszrizlinget kulcsfontosságú exportpiacokon nemzetközi sztárral hirdetik, felhívják a figyelmet a minőségi magyar borra és a magyar virtusra is.

Régóta jelent problémát a magyar borászatnak, hogy a legelterjedtebb hazai fehér szőlőfajtának nagyon megtévesztő neve van: se nem olasz, se nem rizling. Pedig az olaszrizling lehetne a minőségi, jó árérték arányú belépő borunk a nemzetközi piacra, ebben a szakma egyetért. Az osztrákok hasonló problémával küzdöttek meg pár évvel ezelőtt a grüner veltliner kapcsán: ebben a formában lehetetlen volt marketingelni az egyébként sikerre szánt, a pinot griggio trónkövetelőjeként fellépő bort. A ?Groovy? név végül sikerre vezetett. Most, ezen példán felbuzdulva a Vidékfejlesztési minisztérium nagy ívű külföldi marketingakciót tervezett meg az olaszrizling népszerűsítésére. A fajtát és a belőle készülő bort Hungarian Grizzly néven dobjuk piacra.

A Borbíráló Bizottság tagjaiból és a neves marketingszakemberekből, borújságírókból, sommelier-kből, növény- és állatvédelmi szakemberekből álló csoport hat havi munkájának eredményét mutatta be tegnap, Budapesten. A munkacsoport elnöke, Digalluszné Dr. Savas Etelka elmondta: a munka során több ötlet is felmerült az olaszrizlingre. Ezek közül végül az Vin d?OR és a Grizzly maradt versenyben. Míg a Vin d?OR nagyon arisztokratikus név, addig ugyancsak félreérthető, mondta a munkacsoport vezetője: sokan a franciás áthallás miatt lennének bajban, sokan pedig Tokaj-hegyaljára, a tokaji borra, mint a borok királyára asszociálnának a folyékony aranyról ? ezt pedig nem szeretnénk, mondta Digalluszné Dr. Savas Etelka. Így maradt a frappáns, divatos Grizzly, tette hozzá a szakember.

A Hungarian Grizzly kampánya jövő hónapban indul a legfontosabb nyugati és a keleti nyitás miatt kulcsfontosságúvá váló keleti célpiacokon, így Egyiptomban, Dubajban, Katarban, Pakisztánban és Kínában. A kampány értéke 360 milliárd forint, melyet a Magyar Turizmus Zrt. külföldi kampánykeretéből finanszíroz a Magyar Állam. A testület reklámszakértői szerint a kampány a magyar virtust ötvözi az állatok szeretetével és a moderált alkoholfogyasztás eszméjével, miközben előtérbe helyezi a bor jótékony egészségügyi hatásait is. Ezért nagyon jó, hogy sikerült a kampánynak megnyerni Bear Grylls túlélősztárt.

A Hungarian Grizzly plakátjain, televíziós és internetes hirdetésein Bear Grylls egy aranyos medve társaságában lesz látható egy palack olaszrizlinggel, alatta pedig a következő felirat: ?Hungarian Grizzly: Drink To The Skin Of The Bear!?

Hungarian Grizzly

(forrás: Magyar Tévirati Iroda)

Címkék: bormarketing, hungarian grizzly, kampány, Medve, olaszrizling

← Chateau Latour pinceáron Először lesz sör a London Wine Fairen →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube

Podcast

Konc vs. Cibere – farsang és böjt

Márciusi ifjak és a szabadság bora

Pezsgőt júniusban

Instagram

Follow on Instagram

Hírlevél

Nem szeretnél lemaradni? Érdekelnek a kiemelt események, ajánlatok?

Hírek, Programok

Nagy Egri Borműhely kóstoló

Négy érmet hoztak el a Kreinbacher magnumok a pezsgő vb-n

Borszerda egri borokkal

Egytőről évjáratbemutató

Negyedszer is Trófea díjat kapott a Tornai Pincészet



Mi az, hogy ital/bár kultúra? Egyáltalán, miért kell a borokról, sörökről, párlatokról vagy kávékról kóstolójegyzetet írni? Inni kell, és kész, nem? De.
Persze, mi azt gondoljuk, hogy közben keresni kell a jót, a még jobbat, a tökéletest - ha van olyan. A kultúra a civilizáció építőeleme. Ahogy az irodalomban vagy zenében, az italok és ételek terén is lehet alkotni, és a tökélyre törekvő alkotást megérteni. Közben pedig lehet inni is - ünnepkor, lazításnak, búfelejtésre - hisz ez is kultúránk része. Főleg akkor, ha kulturáltan csináljuk. Ezért vagyunk mi: hogy megmutassuk mit és hogyan érdemes. Hogy mikor, az rátok van bízva...
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

Keresés

Archívum

Facebook közösség

Copyright © 2023 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!