Újabb fordulat bormarketing ügyben: a Magyar Turizmus Zrt.-t meglepte hogy hirtelen hozzá került a bormarketing feladata, nem is nyilatkoznak az ügyben. Hát az milyen meglepetés lehet még, hogy a nemes feladat mellé pénz nem jár?
Tovább szövődik a nyolc forintok és a hozzájuk kötődő bormarketing ügye. Ahogy a hétvégén számunkra is kiderült, a kormányzat egy huszárvágással megszünteti a bor forgalombahozatali járulékát, azaz, azt a pénzt, amit minden borászatnak az általa forgalomba hozott bor után ki kell fizetnie. Ezt hagyományosan nyolc forintnak becézi a szakma, első implementációja literenként ennyi volt. Azóta diverzifikálódott a járulék, minőségi bor esetén 10 forint, nem ilyen kategóriába tartozó bor esetén 5 forint lett, az egyenlő teherviselés nevében.
Az is hirtelen történt, hogy egy rendelettel az Agrármarketing Centrumtól (AMC) a Magyar Turizmus Zrt.-hez került a bormarketing ügye. Ami, ahogy kiderült nem csak minket lepett meg, hanem a Magyar Turizmus Zrt. is, ahogy a Világgazdaság mai cikkéből kiderült. A döntés előtt ugyanis nem konzultáltak velük, derül ki a lap cikkéből. Ezért aztán nem nyilatkoznak, így azt sem tudni, hogy a szervezet milyen formában, és milyen forrásból végezné a bormarketing nemes feladatát. Ezek szerint több olyan momentum is van ebben az ügyben, ami minden résztvevőt meglepett.
Közben a cikkben az AMC igazgatója, Simon Péter magyarázza a döntést, azt mondja: aránytalan volt a nyolc forintos rendszer, állandó vitákat szült, és a ?PÉNZEK ELKÖLTÉSE IS KÖVETHETETLEN VOLT?. Hát ez azért elég érdekes kijelentés annak a szervnek a vezetőjétől, amely felelős volt a pénzek elköltéséért?
A sztori folytatódik.
Nagy kérdés, milyen adóval kompenzálja a kormányzat a kieső éves milliárdos összeget és ezt ki fizeti meg? (Azt hiszem ez költői: a borászok, a fogyasztók, mindketten?)
Továbbra is kérdés még, mi lesz a minősítéseket végző, ellenőrző MgSZH-val (volt OBI), mely szervezet a nyolc forintokból bejövő összeg mintegy 40%-ából gazdálkodott. Lehet, hogy ők is meglepődnek majd?