• Bor
  • Sör
  • Párlat
  • Kávé
  • Gasztro

borravalo.hu

bor ● sör ● párlat ● kávé ● gasztro ● bárkultúra

  • Címlap
  • Közélet
  • Hírek
  • Design
  • Podcast
  • Mindenmás
  • Kapcsolat

Mustrát követő gondolatok

2011-05-18 ● Kántor Endre

A Pannon Bormustrán fiatal magyar borászokkal és a svéd sommelier világbajnokkal fejtegettük a magyar borpiaci helyzet sajátosságait.

Abban a szerencsében volt részem, hogy Gere Andrea, Andreas Larsson svéd borszakértő, a 2007-es sommelier világbajnok, és Gere Zsolt  mellett tölthettem el a 12. Pannon Bormustra gálavacsoráját. Érdekes volt hallgatni a fiatal villányi borászok vélekedését a hazai hipermarketekben tapasztalható helyzetről, a 250 forintos borokról, és az áruházak saját akcióiról, melyek közül többről mi is beszámoltunk.

A fogyasztónak természetesen jó, ha 800 forintért jut hozzá olyan borokhoz, melyekhez egyébként csak 1500 forint fölötti áron tud, a helyzet azonban nem ilyen egyszerű: hosszútávon nagy kérdés, hogy mennyire devalválódik egy brand, mennyire csökken az értéke egy borvidék karakteres fajtájának a felcseperedő magyar borfogyasztó közönség szemében. Jót tesz-e tehát pinceszinten és borvidék szinten egy marketingbor?

A másik (egyre többször felmerülő) probléma pedig az volt, amin maga Andreas Larsson is eléggé meglepődött, mely szerint több nagykombinát is fogta magát, felvarratta borai imidzsét és most ott virítanak a polcokon 200-300 forint között, olyan áron mely messze alatta van még a beakciózott Gere Portugiesernek is. Ezzel mit lehet kezdeni? Tekintve, hogy a palackok, dugók, kapszulák, címkék árai többé-kevésbé kötöttek, elég érdekes számok jönnek ki arra vonatkozóan, hogy mennyibe kerülne egy liter bor előállítása az eladók szerint. Ez kvázi lehetetlen. Érdekes, hogy a gyártók termékei a polcokon virítanak, és senki nem áll meg egy pillanatra elgondolkodni: hogy is van ez? Milyen bor van ezekben, ha a magyar szőlő felvásárlási árakkal számolva egyáltalán nem érné meg a polci áron értékesíteni?

A következő részben Andreas Larsson véleményéről írunk a bormustra boraival és a magyar borokkal kapcsolatban. Vele már készítettünk egy interjút pár éve, akkor a karakteres borokat kereste.

Címkék: Andreas Larsson, fogyasztó, Gere Andrea, Gere Zsolt, hipermarket, kereskedelem, Pannon Bormíves Céh, Pannon Bormustra

← Láthatatlanok vagyunk Mesterek a magyar borokról →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube

Podcast

Whisky: a hagyomány él, de erősödik a koktél trend

Konc vs. Cibere – farsang és böjt

Márciusi ifjak és a szabadság bora

Instagram

Follow on Instagram

Hírlevél

Nem szeretnél lemaradni? Érdekelnek a kiemelt események, ajánlatok?

Hírek, Programok

Nagy Egri Borműhely kóstoló

Négy érmet hoztak el a Kreinbacher magnumok a pezsgő vb-n

Borszerda egri borokkal

Egytőről évjáratbemutató

Negyedszer is Trófea díjat kapott a Tornai Pincészet



Mi az, hogy ital/bár kultúra? Egyáltalán, miért kell a borokról, sörökről, párlatokról vagy kávékról kóstolójegyzetet írni? Inni kell, és kész, nem? De.
Persze, mi azt gondoljuk, hogy közben keresni kell a jót, a még jobbat, a tökéletest - ha van olyan. A kultúra a civilizáció építőeleme. Ahogy az irodalomban vagy zenében, az italok és ételek terén is lehet alkotni, és a tökélyre törekvő alkotást megérteni. Közben pedig lehet inni is - ünnepkor, lazításnak, búfelejtésre - hisz ez is kultúránk része. Főleg akkor, ha kulturáltan csináljuk. Ezért vagyunk mi: hogy megmutassuk mit és hogyan érdemes. Hogy mikor, az rátok van bízva...
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

Keresés

Archívum

Facebook közösség

Copyright © 2023 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!