Ahogy a hazai piacok egyre zsugorodnak a tradicionális borkészítő országok egyre inkább vetik szemüket a kínai piacra. Ez a piac ugyan eléggé ígéretesnek néz ki, de korántsem olyan könnyű pénz, mint azt egyesek gondolják.
Két nagy probléma van: az óriási verseny és a borfogyasztási kultúra közel teljes hiánya Kínában. A múlt heti Hong Kong-i borkiállításon is kiderült: masszív az érdeklődés. 2011 első kilenc hónapjában 60%-al nőtt az import, értékben 940 millió dollárra. Ezzel Kína a legjobban bővülő piaca a bornak és pezsgőnek, az International Wine and Spirit Research adatai szerint. Az előrejelzés azt mutatja, hogy 2016-ra megduplázódik a borfogyasztás, a jelenlegi 125 millió ládáról (12 palack) 250 millióra. 20 éven belül pedig Kína a legnagyobb borpiaccá válik.
A gond csak az, hogy 1,4 milliárd ember nem egyenlő 1,4 milliárd borfogyasztóval, kiváltképp, ha nincs kultúrája a dolognak. A francia vörösbort például sokkal többre tartják bármely más bornál, gyakorlatilag mindegy, honnan jött. A masszív kínai középosztályt tehát oktatni kell, és rendhagyó marketinget alkalmazni.