A piackutató cég 2007 decembere és 2008 novembere között mérte az adatokat, melyekből kiderült: továbbra is töretlen az édes pezsgő kiemelkedő népszerűsége. Ennek aránya az értékesítésből jó kétharmad, mind mennyiségben, mind értékben. Az utána következő félszáraz pozíciója kicsit gyengült, éppen csak megelőzi a száraz pezsgőkét. Szín szerint a piacon a fehér pezsgő viszi el a pálmát, 90 százalék feletti piaci részaránnyal, utána a vörös és a rozé forgalma közel egyforma. A kutatás szerint összességében az állapítható meg, hogy a közízlés nem változik: az adatok csaknem azt tükrözik, mint egy évvel korábban.
A közízlés ugyan nem, az árak azonban emelkedtek: egy liter fehér pezsgő idén október-novemberben átlagosan 960 forintba került, egy évvel korábban 882 forintba, ez kilenc százalékos drágulás. A vörös pezsgő literenként 866 forintról 1078 forintra drágult, 24 százalékkal. A rozé átlagos fogyasztói ára tavaly 964 forint volt, idén 1008 forint, ami 5 százalékos emelkedés.
Az import pezsgők mennyiségben 25 százalékos piaci részesedést értek el, ebből az olasz pezsgők aránya 13 százalékos, a német gyártmányoké pedig 12 százalékos. A magyar pezsgők aránya 75 százalékot tett ki. A pezsgő zömét hipermarketekben adják el, itt van a forgalom 43 százaléka. A diszkontok és szupermarketek 35 százalékos részesedést érnek el, ez két éve változatlanul így van.
Kedvünk lenne kommentálni a dolgot, de nem akarjuk ilyen öncélúan elrontani mindenkinek a kedvét. Meg a mienket sem. Ott lesz arra majd az új esztendő. BUÉK!
Korábban:
Derült égből jöhet a pofon
Borul a bor is?
Népszabóság Szop Táz: egy párhuzamos világ