Úgy tűnik, a portói lerázza magáról a válság hatásait. Legalábbis erről tanúskodnak az adatok, melyeket a Decanter a legnagyobb házaktól szedett össze. Nagy Britanniában, a portói elsőszámú piacán, a válság ellenére még hiány is keletkezett.
A portói kereskedőházak erőteljes vételi nyomásról számoltak be a brit piacon. A jelenleg piacra dobott 2007-es évjárat, melynek több ház is nagyban épp en primeur kampányát tartja a szigetországban, a recesszió ellenére nagyon jól fogy ? tudósít a Decanter.
A nálunk is kapható Graham?s, ill., a Dow?s és Warre?s márkák tulajdonosa, a Symington Family Estates arról számolt be, hogy a szeptember végéig mintegy 3 millió font értékű portóit értékesít csak az Egyesült Királyságban.
Vannak akiknek ennél is jobban ment: az AXA tulajdonú Quinta do Noval kiárusította már 2007-es készletet Nagy Britanniában és az Egyesült Államokban, és a Taylor?s és Fonseca márkák birtokosa, a Fladgate Partnership is újabb szállítmányokat volt kénytelen az angol piacra vinni, miután ezek is teljesen eltűntek a polcokról.
A nagy házak szerint Európában is jól állnak az eladások, az Egyesült Államok piaca azonban nem éppen erős. Érdekes, hogy mindez annak ellenére történik, hogy már többen kijelentették, hogy a portóinak nincs már divatja, ráadásul a válság kellős közepén. Lehet, hogy az erősített borok kedveltsége visszajövőben van?
Korábban:
Válság és bor 4. ? a bor jó befektetés
Válság és bor 3. – újzélandi sikersztori