Az anyag nem vész el, csak átalakul, mondta Albert Einstein. Most érkezett a breaking, hogy a Decanter magyar kiadása kicsit duzzad, kicsit átalakul, és VinCE magazin néven fut tovább, erősebben fókuszálva a közép-európai kontentre.
Éppen a rezveratrol újabban felfedett jótékony hatásairól szándékoztam írni pár sort, mely szerint az ülőmunkát végzőknek nagyon fontos a vegyület a sejti regenerálódásban, meg, ahogy kiderült, konkrétan visszafordíthatja a cukorbetegség okozta kognitív képességromlást, amikor jött az infó, mely egyértelműen breaking: augusztustól nem jelenik meg a magyar Decanter. Helyette VinCE magazin lesz.
Állítólag állt már a bál egy ideje a Decanter nemzetközi megbízottja, és a magyar Decanter stábja között, több okból is. Az egyik az lévén, hogy egyszerre vannak megmérettetve bizonyos nagynevű nemzetközileg elismert termelők, mindenféle jöttment helyi borral. (Azt tudni kell hozzá, hogy ezek a nagy termelők adják a Decanter büdzséjének jó részét.) Eklatáns példa lehet erre egy olyan pezsgőteszt, melyen nagy Champagne-ok mellett megjelennek magyar pezsgők is a teszten. Ez kiverte a biztosítékot a nagynevű termelőknél – Sacre Bleu! Ugyanabban a ligában merik játszatni őket! Micsoda modortalanság! ? akik ezt mindig szóvá is tették az újság utazó nagyköveténél. Aztán, azt is csicsergik a madarak, hogy az sem tetszett az anyavállalatnak, hogy névileg kimaradtak a VinCE rendezvényből, pedig első évben a markukat azért tartották a teljes bevétel ? és nem hasznon ? után járó részesedésért. A másodikban csak szerették volna. Hát, nagy igazság, hogy ahol a pénz megjelenik, ott ember embernek farkasa lesz.
Ahogy hallottuk, az anyacég keresett egy általuk jónak tartott casus bellit, hogy beszántsa vele a rendetlenkedő rebelliseket. Ez pedig az lett volna, hogy a Decanter tulajdonosának, az IPC Mediának rombolta az image-ét egy, a magyar magazinban megjelent Pfizer hirdetés, amely állítólag szexuális tartalmú volt. Jónapot! Egy erekciót elősegítő tabletta hirdetése már abban a pillanatban szexuális tartalmú, amikor a tabletta neve tudatosul az olvasóban. Mindenki tudja, a blue pill mire való: hogy meredjen az a kocsilőcs. Hogy nem teljesen tiszta a kép, onnan is süt, hogy az IPC-nek a Hugh Granttől ismert Lovak és kutyákon kívül azért van egy Nuts nevű, igen frivol magazinja is.
A magyar stáb azonban kapott az alkalmon, és egy régebb óta forró gondolatot valósítottak meg. Ezentúl a felgyülemlett know-howt, a kapcsolatrendszert és az emberanyagot új formába öntik és VinCE magazin néven robognak tovább. Ahogy arról a főszerkesztőtől értesültem, a nagy partnerek pozitívan fogadták a fejleményeket, szeretettel várják a közép-európai borokra, párlatokra és gasztronómiára hangsúlyt helyező magazint, mely felduzzasztott példányszámban kerül forgalomba. A többit pedig úgyis a piac dönti el.
(A post írója állandó szerzője a magyar Decanter magazinnak, azóta, hogy a borravalo.hu elnyerte 2010-ben a magazin által meghirdetett legjobb magyar borblog címet. Nem tagja a szerkesztőségnek, a belső folyamatokba nem lát bele, nincs a fentieknél több tudomása a dolgok alakulásáról és nem vezérli a tájékoztatáson kívül egyéb cél a post megjelentetésében. Igen, szurkol az új magazinnak. Nem azért, mert állandó szerző. Azért, mert szereti a magyar borokat, és szeretné, ha minél többen olvasnának róluk.)