Az új piacok miatt pezseg Champagne

Ugyan 2012 nem volt az a kimondott party év Champagne számára, a pezsgőboros régiónak így is sikerült fenntartania a korábbi szinteket.

A fennállásának 130. évfordulóját ünneplő Union des Maisons de Champagne adatai szerint 2012-ben csupán 0,1%-ot vesztettek az értékesítésben. Értékben. Mennyiségben azonban 4,4%-al múlták alul a tavalyi évet, ugyanis 308 millió palackot értékesítettek a 2011-es 323-hoz képest.

A csökkenés decemberben volt leginkább megfigyelhető, ami különben hagyományosan jó értékesítési időszaknak felelne meg. Ami még riasztó, hogy a klasszikus, európai piacon volt megfigyelhető komolyabb megtorpanás: összesen 13,3%-os. Ezen belül a francia piacon 8,8%-os visszaesés volt az év utolsó hónapjában.

Az Európán kívüli eladások azonban 3,2%-al nőttek 2012-ben, méghozzá rekord 61 millió palackra. E mögött az áll, hogy egyrészt könnyebbé vált az export az olyan piacokra, mint Japán vagy Ausztrália, másrészt komoly trend alakult ki az olyan piacokon, mint Kína, Oroszország, Mexikó és Nigéria – áll a Vinexpo adataiban.

Minden vélemény számít!