Felmondott a Bormarketing-csapat

Felmondott a Magyar Bormarketing Nonprofit (MBM) Kft. teljes csapata, értesült a borravaló.hu. Egyelőre nem tudni, hogy mi lesz az MBM Kft. további sorsa, és mi a helyzet a nemrég kiírt pályázatokkal. A sztorit folyamatosan frissítjük.

Több, független forrásból úgy értesültünk, hogy november 12-én este írásban adta be felmondását a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. teljes stábja, többek között Szabó Borbála belföldi, és Árvay Angelika külföldi programigazgatók.

A társaság ügyvezetője, Nemes Richárd értesüléseink szerint aznap még nem mondott fel, de tegnap reggel levélben ő is benyújtotta felmondását.

Próbáltuk elérni Nemes Richárdot, eddig még nem sikerült. A nagyobb – 20 százalékos – tulajdonosokat is kerestük, eddig senkit nem tudtunk elérni.

A nagyobb tulajdonosi kör jelenleg:

Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 20%
Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége 20%
Magyar Bor Akadémia 20%
Pannon Bormíves Céh 20%

Egyelőre nem tisztázott, hogy mi lesz a sorsa a nemrég kiírt pályázatoknak, azokat ki fogja elbírálni, és mikor. Azt sem tudni, hogyan működik tovább a Bormarketing Kft. A sztorit folyamatosan frissítjük új információkkal.

———— Frissítés: ————

Legújabb információink szerint a tulajdonosok elfogadták Nemes Richárd lemondását. Az agrártárcához tartozó Bormarketing Bizottság is ülést tartott ma a kialakult helyzettel kapcsolatban. A Bizottság 7 tagból áll, akik közül hatot a Magyar Bormarketing Kht., egy tagot pedig az agrárminiszter jelöl. A Bizottság tagjai a tagsággal együtt járó feladatuk ellátásához szükséges szakismerettel rendelkező személyek lehetnek. A tagokat a miniszter nevezi ki. A Bizottság elnöke Erdősi Mária, a Magyarországi Borutak Országos Szövetségének főtitkára, egyben a Duna Borrégió Egyesület titkára, a tagok között van Gál Lajos egri borász, az Egri Borvidék Hegyközségi Tanácsának titkára is. Értesüléseink szerint a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa indul az MBM Kft. működtetésére kiírandó pályázaton.

————Frissítés2: ————

Felmondott a borászok szakmai szervezeteinek többségi tulajdonában álló Bormarketing Nonprofit Kft. összes dolgozója – erősítették meg az Indexnek a borravalo.hu által közölt hírt a tulajdonosok közül többen. A dolgozók távozásának okairól és a cég sorsáról a tulajdonosok közül senki nem nyilatkozott. A cégben 20-20 százalékos részesedése van a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT), a Magyar Borakadémiának, a Magyar Szőlő- és Bortermelõk Szövetségének, valamint a Pannon Bormíves Céhnek. Horváth Csaba, a HNT főtitkára azt mondta, a tulajdonosi taggyűlés november 25-én lesz, akkor döntenek a Bormarketing Kft. jövőjéről, addig semmilyen kérdésre nem válaszol. Azt a kérdésünket sem válaszolta meg, hogy a dolgozók távozása összefügg-e a bormarketing-pénzekért folyó küzdelemmel. A borakadémiánál azt mondták, 20-án lesz a közgyűlés, ami ezzel a problémával is foglalkozik majd. A bormíves céh és a bortermelők szövetségének illetékeseit nem sikerült elérnünk. Nemes Richárd, a Bormarketing Nonprofit Kft. ügyvezetője azt mondta, a tulajdonosokkal arról állapodott meg, hogy egyelőre nem nyilatkozik.

Hozzászólások

  1. fiatalborivo mondta

    Na ez azért meglepő! Voltak kritikák feléjük szép számmal de voltak közöttük építő jellegűek is, hamar megfutamodtak. Vagy a pénzhiány tényleg ennyire súlyos lett volna? Másfél hónap van vissza ebből az évből, ezt már fél lábon is… Nem értem! Kíváncsi vagyok a részletekre.

  2. KaberNet mondta

    Eddig még semmi plusz infó nincs, de tényleg meglepetés. Tekintve, hogy kiélezett volt a helyzet idáig is, és eddig nem mondtak fel. Nagy kérdés a jövő és a pályázatok. Plusz a pénz, ami maradt, meg befolyt idén.

  3. ed mondta

    Azt hallottam hogy már jó ideje nem kaptak fizetést. Megpróbálták először a felére csökkenteni a pénzüket, de a munka mennyisége ettől nyilván nem változott…aztán már a fél krajcár sem érkezett meg a bankszámlára…érdeklődve várom én is a részleteket.

  4. fiatalborivo mondta

    Nekem úgy hátsó gondolatként megjelent hogy a felmondásnak és a Bormíves Céh kikiáltványának és szándéknyilatkozatának egy új csoportosulás felállításáról van köze egymáshoz, gondoltam majd talán Ők kívnják átvenni a feladatokat, mint inkább a borhoz mint a marketinghez értők. Hátha így jobban hasznosul a pénz, de ha már szóba jött hogy a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa is pályáz a feladat ellátásáért és a pénzért akkor valószínű hogy hamarosan lesz pályázat, pár hónap alatt nagyon kéne sietni Heimann Úréknak a felállással ha esetleg tényleg volt ilyen szándékuk.

  5. Enemy mondta

    Üdv.
    Szerintem felesleges összesküvéselméleteket gyártani, vagy gyávasággal, meghátrálással vádolni a felmondókat. Nekem különösebben nem volt szimpatikus a Nemes Richárd, de amennyit tudok a dologról, a teljes anyagi ellehetlenüés miatt _kényszerültek_ megtenni ezt a lépést. A szakmai tevékenységüket illetően: szemben mindenki mással, aki ír ezen a blogon, vagy a MAlkoholistán, én nem értek a borhoz, de a MBM Kht-val kapcsolatos hozzászólásokat olvasva olyan érzésem volt, hogy mindenki bátran osztja az észt, hogyan kellett volna mi mindent másképp csinálniuk. Célcsoport, pozicionálás, lopott ötletek, celeb-kampány, eceterre, eceterre. Közben nem vesszük észre, ogy ebben az országban az a reklám a hatásos, amikor eggyel több alkalommal, vagy ugyanannyiszor, de kicsit hangosabban mondják el az “üzenetet”, miszerint “EZ-A-MOSÓPOR-A-JOBB!!!!” Az szép, hogy ezeken a blogokon a hozzáértő profi szakítész wannabeszomeliék ezt primitívnek tartják, de hölgyeim/uraim, a borfogyasztás akkor nő majd érdemben, ha Bunyóspityu, a Hal-a-tortános noname-celebek, vagy az olimpikonok is ezt mondják a TV-ben.
    Közösségi marketinget csinálni egy olyan országban, amelynek a mezőgazdasági ágazatait a genetikailag széthúzásra determinált termelők jellemzik? Szóval nem kellene bántani őket, szerintem az is szép, hogy idáig kitartottak. (ismétlem, a jelenlegi ismereteim alapján szösszentem fel, ha kiderül, hogy loptak-csaltak-hazudtak, akkor természetesen revideálom magam)

  6. FurMint mondta

    @Fiatalborivo: Hát, mivel a lemondott ügyvezető és Heimann Úr kapcsolata közismert, remélhetőleg nem lesz nekik második esélyük…
    @ed: mivel gyakorlatilag közpénzből tartották fenn a Kft.-t, a helyzet az, hogy közbeszereztetni kellett volna a működési költséget. Az, hogy ezt egy erre szakosodott, milliárdos összeg felett diszponáló projektiroda nem tette meg idejében, önmagáért beszél… Mi lehetett akkor a többi beszerzés hátterében? Biztosan rend és fegyelem… Ráadásul generáltak egy jó kis adóhiányt, amit pótlékokkal együtt a borászok pénzéből kell megfizetni. Ha 1.000.000 Ft-ot számolunk, az 125 000 liter újpalackozású bor befizetett és adóból felszabadított tétele/8 Ft. Ha a rebesgetett alsó hangon 6 millióval számolunk, az meg 750 000 liter!

  7. FurMint mondta

    @enemy: a teljes anyagi ellehetetlenülést speciel Nemes Richárd személyes hibájának és szakmai alkalmatlanságának látom. Ő lett volna felelős azért, hogy a működési költségek rendben legyenek. Az a baj, hogy közben megformálódott körülötte egy csapat, akit vele együtt szélnek kellett ereszteni. Ez még tetézi is az anyagi kárt, amit okozott.
    Az, hogy loptak-csaltak-hazudtak? Nem gondolnám. És egyébként sincs semmi jelentősége ebben a kontextusban. És ebben az országban.

  8. KaberNet mondta

    Skacok! Azért azt nem kellene tényként kezelni, hogy bárki lopott, csalt, hazudott volna. Egyelőre ennyit tudunk. Meg fog szólalni mindenki az ügyben, várjuk azt ki az ilyen komoly verdiktekkel. Az ártatlanság vélelme még működjön, legalább itt.

  9. BZoltan mondta

    Az teljesen egyértelmű, hogy lopás, csalás hazudozás _NEM_ szerepel ebben a mesében.

    Alkalom adtán szerintem meg fogjuk tudni, hogy pontosan miért is fogyott el a levegő az MBM csapata körül. Az én sejtésem az az, hogy az adminisztrációs hibák, (bor)politikai háttérproblémák és a nagy magyar kvázi-közszféra jellegzetessége tették lehetetlenné az MBM működését és nagyon nem a működés során felmerült szakmai kritikák és kifogások vezettek od ahol most tartunk.

  10. FurMint mondta

    @KaberNet: Elnézést az asztaltól, de olyan szépen feldobta enemy a labdát, ahogy azt a 80-as években megszoktam :-)
    @hegyaljai: Az meg, sajnos, most nem elvárható a közönségtől, hogy hallgasson mint birka, és várja ki a végét a dolgoknak. Egyszerűen nem demokratikus. És – legalább – had’ higgyek még ebben. A névtelen, nickes, adattitkosított szólás- és véleményszabadságban. És abban, hogy lehet közöm hozzá.

Minden vélemény számít!