Rákaptak a muskotályra az amerikaiak

Óriási divatja van a moscatónak – ez derül ki legalábbis a legfrissebb adatokból. Olyannyira így van, hogy az amerikai borfogyasztás motorja ez a fajta volt 2012-ben.

2012-ben rekordszintet ütött meg a borértékesítés az USA-ban, a kaliforniai Wine Institute adatai szerint ennek a harmadát a moscato eladások tették ki – írta a Decanter. (Az éttermeken és bárokon kívüli kiskereskedelmi értékesítéseket mérték.)

Az apró szemű fehér muskotály (muscat blanc), olasz nevén moscato (bianco) – innen vették kölcsön az amerikaiak, fajtának olyan zenei nagykövetei vannak, mint Lil’ Kim vagy Kanye West. A kiskerben már 6% feletti részesedéssel rendelkezik, mellyel már megelőzi a sauvignon blanc-t és alig két százalékponttal marad el a pinot griggiótól.

Divatja annak köszönhető, hogy könnyű, behízelgő, gyümölcsös, alacsony alkoholtartalmú és sokszor maradék szénsavval kerül forgalomba. Az eladásokat mennyiségben 2%-al növelte meg népszerűsége, értékben összesen 5%-al nőtt az értékesítés az USA-ban, 34,6 milliárd dollárra. Borvidékek tekintetében Kalifornia vezet, mennyiségben 58%, értékben 64% volt részesedése a teljes értékesítésből.

Minden vélemény számít!