
A siker jelentőségét jól jellemzi, hogy 2007-ben Európában ez az egyetlen sikeres bormarketing pályázat, noha úgy a franciák, mint a spanyolok vagy az olaszok is ringbe szálltak.
A régiós konzorcium azt jelenti, hogy Szekszárd és Villány együtt, a Regius Vinum Europae (Európa királyi borai) ambiciózus cím alatt pályázott, felrajzolva a Dél-Pannón régiót mintegy. A vállalkozás legfontosabb elemét, a beugrót, azaz a súlyos, negyedmilliárdos önrészt öt pincészet biztosítja. A fő finanszírozó a Wunderlich Pincészet, a régió avantgarde-ját alkotó finanszírozó csapat tagja továbbá a Bock, a Sauska, a Takler és a Vylyan.
Bock József és Ipacs Szabó István a Vylyantól
A nagyívű, három éves tervben (2008-2010) gondolkozó vállalkozás főbb célkitűzései: piacbővítés az únióban, vagy ahogy Szűcs Róbert (Wunderlich Pincészet) mondta: “világszinten is láthatóvá kell válnunk.” A belső piacon evidenciává tenni az eredetvédelem alapvető jelentőségét, a védett eredetű ill. földrajzi eredet-megjelöléssel ellátott, meghatározott termőhelyről származó minőségi bor titulus súlyát, ami nélkül nincs sikeres borország.
A “McWine-nal” szemben az únió az m.t. borról szól, a Dél-Pannón régió borai is erről akarnak szólni, mert az eredetvédelem az uniformizálódás inverze. Cél a belső és külső piac közti kommunikáció javítása is, az információk eljuttatása a célpiacokra (Anglia, Írország, Németország, Ausztria, Lettország, Lengyelország és persze a belső piac).
A szövetség tagjai egyetértenek abban, hogy a Szekszárd-Villány tengely által készített borok cseppet jelentenek csak a világ bortengerében, ezzel szemben úgy gondolják, hogy a régió vezető ereje lehet a magyar bornak, mert a világban a magyar bor képviselhető szegmensét jelenti illetve mint régió, jól kommunikálható és eladható.
Heimann Zoltán szerint koncentrálni kell a pénzeszközöket, nem szabad százfelé szórni, egységes, arculatot kell formálni, mellyel a régió a világban megjelenik és szinergiákra kell törekedni a végre, annyi év csipkerózsika-álma után talán tényleg beinduló Bormarketing Kht-val is, mely a jövedéki adóból marketing-hozzájárulássá átváltozott pénzek fölött diszponál.
A pályázó szervezetek (három hegyközség: a Tenkes, Villány és a Szekszárdi Borvidék) megtalálták azt a profi, szorgos és empatikus szervezetet (Rekontir Kft.), melyanya 1500 oldalas piackutatási got készített és megírta a sikeres pályázatot.
Valami végre tényleg történt, valódi összefogás és előrelépés ez a szokásos helyben járás és széthúzás helyett, magyar bortörténelmi esemény, ami valódi eredményeket fog hozni. (Ez kicsit vörös farok, de igaz).
Dr. Nemtudomka
Korábban:
Jövőre indulhat a bormarketing
korábbi hozzászólás mondta
7. Rookie másnapos 2007-11-11 14:52:19
Milyen igazad van Guvatgenya!
… illetve lenne, ha ez az ország nem lenne olyan, amilyen.
Milyen is? Hát olyan, hogy a körömápoló szerek is át vannak politizálva.
Van piros körömlakk, meg narancssárga. Azt is tudjuk, hogy a magyar borgazdák feleségei a narancssárga körömlakkot részesítik előnyben, ami komoly bevételkiesést eredményez a “A szegfű az egyetlen magyar virág” körömlakkgyártó Rt.-nek.
Ez persze azt is jelenti, hogy a “A narancs az egyetlen magyar gyümölcs” körömlakkgyártó Rt. részvényei szárnyalnak! Ez pedig jó mindenkinek épp úgy, mint az M&M vállalat sikere a 22-es csapdájában…
Amúgy nem olyan vészes a magyarkodás itt a borravaló-n, ami az egyetlen magyar mittoménmicsoda, nem véled?
6. guvatgenya 2007-11-11 10:53:13
Na ja, a svábok civilizatorikus hatása nélkül nem lenne bor elég sok helyen, ahol most van. Soproni poncichterek, szevasztok!
Erről a magyarság témáról meg szálljunk már le, nem tök mindegy, hogy ki kicsoda, felőlem akár izbég bunyevác jorubák is csinálhatják a bort, alényeg az, hogy jó legyen.
A faxxxom má’ ebbe a túlérzékeny országba (ld. még egy zseniális Esterházy Péter jegyzet: Kedves Hazám! A helyzet az, hogy mostanában olyan hülye vagy, mint a segg…)
Ez egy borblog, könyörgök! Magyarozni, meg svábozni, meg franciázni (respect Tinon!) menjetek át máshova, buzizni meg asszem a Jogblogon lehet.
5. IV 2007-11-11 08:42:24
Történetesen más borvidékeink (Sopron, Eger) felvirágoztatásában is szerepük van/volt a magyar svábok. Összefogásban példával szolgálhatnak nekünk, máskülönben a magyarságukat gondolom senki sem kérdőjelezi meg.
4. guvatgenya 2007-11-10 11:16:44
Csumpitasz! az valójában három. ne feledkezzünk meg siklósról. Tekintettel arra, hogy svábok ezek mindahányan, talán az egészet el lehetne nevezni Dél-Dunántúli Sváb Bortengernek!
3. Csumpitasz 2007-11-09 23:25:07
A balatonni vendéglátók is most kezdenek rájönni, hogy nem kell a szomszéd pecsenyést kicsinálni, mert az max rövid távon lesz jövedelmezőbb neki.Másrészt, ha messziről ránéznek a “Villány-Szekszárd borvidékre” még azt is gondolhatják, hogy ez mindig is egy volt.
2. Stevie Kraft 2007-11-09 16:36:48
Na, Languedoc, meg Rousillon is összeállt egy MIDI-be, ha úgy érte meg nekik. Csak észhez térnek már a hazaiak is.
1. Rookie 2007-11-09 13:05:29
Hurrá!!!
Ez már csak azért is nagy öröm, mert Magyarországon ez a típusú “közös fellépés a versenytársakkal egy magasabb cél érdekében” nem igazán jellemző!
Itthon azt mondják: miért kellene nekem közösen gondolkodnom a konkurenciával? A versenytársak dögöljenek meg!
Nyugaton azt mondják: Ha nagyobb piacot karaok, én, egymagam kevés vagyok ahhoz, hogy megnyissan e nagyobb piac kapuit – partnereket keresek hát ehhez…
Szép és jó történet! Így tovább, kedves magyar gazdák!