Nem új hír, mégis közöljük, mert érdekes, és elment mellettünk, mint a pécsi gyors: az egyik legnagyobb amerikai áruházlánc, a Costco és a Tokaj Kereskedőház Zrt. 10 évre szóló, évi legalább 2,5 millió dolláros üzletet kötött.
A tokaji borvidék állami tulajdonú pincészete 2001-es évjáratú, díszdobozos csomagolású, 3 puttonyos aszút fog az áruházláncnak szállítani, évente 250 ezer palackot. Ez az Egyesült Államokba irányuló éves magyar borexport 10 százaléka. A Costco jelenleg nem forgalmaz magyar terméket, és hogy legyen képünk arról, mekkora: 2007-ben a világ vezető kiskereskedelmi lánca lett a minőségi borok forgalmazása terén. (2009-es árbevétele elérte a 71 milliárd dollárt.)
Kiss István Kerház vezető a távirati irodának Washingtonban elmondta: kétmilliós tételük van a 2001-es 3 puttonyos aszúból, ami el is fog fogyni. Eztán évjáratot váltanak. A Costco 15-20 dollárért (3200-4300 Ft) fog kínálni egy fél literes palackot. A Kerház közben már piacbővítésen spekulál, tárgyalnak például a Walmarttal is.
„Ez egyfajta reklám, egy kellően jó termék ahhoz, hogy az amerikaiak általánosíthassanak és azt mondják, a magyar bor egy jó bor” ? mondta Kiss István, mégpedig azért, mert a palackokat különleges, kimondottan Amerikának szánt díszcsomagolásban fogják szállítani. „Nagy a felelősségünk, hiszen reményeink szerint a mi boraink fogják megnyitni a kaput a többi magyar bor előtt” – fogalmazott a Tokaj Kereskedőház Zrt. igazgatója. Bizony nagy, és nagy a kockázat is, elég, ha elolvassuk ezt itt.
Az Egyesült Államokba irányuló magyar borexport 3,9 millió dollárt, mintegy 2,5 millió palack bort tett ki tavaly – mondta el az MTI-nek Tóth Attila washingtoni mezőgazdasági attasé.
Két kérdésünk van:
– Ki mit gondol az árazásról?
– Tudja valaki milyen lesz ez a díszdoboz?