• CÍMLAP
  • PODCAST ARCHÍVUM
  • RÓLUNK

borravalo.hu

gasztro●kultúra

  • Étel
  • Ital
  • Kultúra
  • Történelem
  • Kapcsolat

A körhintából nincs kiszállás

2012-01-04 ● Kántor Endre

Elég masszív sokkhatások érik az embert manapság, egy ilyen mellett el is lehetne akár menni, mégsem teszem. Ilyen kampányokra költik el ugyanis a bormarketing keretet.

320 fölött jár az euró, naponta öt ismerős kérdezi meg, hogy én hova viszem a pénzem külföldre (sehova, nincs pénzem), cukrot és citromlevet vesz a BKV, (és 88 ezer csomag teafiltert és 4 ezer liter teaszörpöt), minden bizonnyal pocsék évre számíthatunk és képtelenség eldönteni, hogy túlélünk-e még pár hónapot, vagy érdemes most kibontani azokat a palackokat, melyeket szebb időkre tettem el a borhűtőbe, és adni egyet a jónak még most, mert szebb idők nem jönnek, vagy nem.

Aztán jön szembe egy olyan plakát, amitől gellert kap az ember, betelik a pohár, fal adja a másikat, tele lesz a hócipő, default, rövidzárlat, unexpected critical error (no disk or non system disk error).

Több okból is. Először, mert egy átlag médiafogyasztó (és gyártó) szoftvere nem tudja processzálni azt az információt, amit a plakát nyújt. Na, nem, ami rá van írva. Hanem az egész jelenséget, amit közvetít, amit mond magáról, és a helyzetről. Sokat gondolkodtam rajta, hogy megérdemli-e egyáltalán azt az időt, amit arra szánok, hogy írjak róla. Aztán arra jutottam: nem. Mégis ki kell írni, nehogy maradandó belső károsodást szenvedjek.

Olyan jól megy nekünk a bormarketingben, annyi pénzünk van, hogy megtehetjük az ilyen plakátot szétszórását az országban? Üzenjük azt, hogy menjen és vegyen a fogyasztó bort évvégén a hiperekben? (Amit egyébként is tesz. Mert akció van.) Ha már vesz, milyen bort vegyen? Magyar bort! Helyes.

Végül is, feltaláltuk az időutazást. Ott tartunk, mint uszkve 5 éve, amikor a GfK Hungária piackutatásának eredményeként kijött, hogy a magyarok zöme patrióta hozzáállású a borhoz, főleg ünnepekre veszi azt, és főleg hiperekben. Minden marketinges tudja, hogy az ilyen jól berögződött dolgokra kell 5 év múlva ráerősíteni egy többmilliós (sacc per kb. 80-100 között) kampánnyal.

A megvalósítás módja is érdekes. Nyilván szép a magyar hímzéses falvédő, ráadásul divatos is a hímzés, tudjuk ezt jól. Csak éppen nem mindegy a kivitelezés és az ötlet. Mondok pár példát: vessük össze a Forma-1-es kalocsai mintákat a magyar olimpikonok kalotaszegi mintás formaruhájával. Vagy vessük össze Szabó Eszter Ágnes művét, a mémmé vált Nagymamám, Zalai Imréné találkozása David Bowie-val című falvédőt.

Lehet úgy hozzányúlni valamihez, hogy az működjön. Az senkinek ne okozzon fejfájást, hogy a bormarketing által felkarolt mondat, a ?Magyar bor mindenkor? szlogen arra jött létre, hogy a lakosság ne csak ünnepnapokon fogyasszon bort, hanem minden alkalomra, vö. mindenkor. Az erre írt kínrím pedig különösen hátborzongató. És milyen ötletes a négy borosüveg, mint adventi gyertya! Minden vasárnap felbontunk egyet! Aranyvasárnapra azt az édes fehérét! Mulatunk! Röpülünk, Mari! Kár, hogy a bormarketing ámokfutó körhintájából úgy tűnik, nincs kiszállás?

Címkék: bormarketing, kampány, magyar bor mindenkor, marketing, óriásplakát, reklám

← Az év legolvasottabb sztorijai Hosszútávon jó a bor →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

keresés

PODCAST FELIRATKOZÁS

  • SpotifySpotify
  • Apple PodcastsApple Podcasts
  • DeezerDeezer
  • Podcast AddictPodcast Addict

PODCAST TÁR

Borravaló
Borravaló
Ercsey Dani, a borverseny ultramaratonista
Loading
00:00 / 38:04
Apple Podcasts Deezer Podcast Addict RSS Spotify
RSS Feed
  • Ercsey Dani, a borverseny ultramaratonista

    Ercsey Dani, a borverseny ultramaratonista

    May 9, 2025 • 38:04

    Ercsey Dániel borszakíró, a Pécsi Borozó főszerkesztője igazi borverseny ultramaratonista: nála több nemzetközi és hazai versenyen kevesen vettek részt. Beszélgettünk a versenyek értelméről, magyar borok helyzetéről, bormarketingről.

  • Arany Kaviár: harmincöt év hagyomány, kitartás és innováció

    Arany Kaviár: harmincöt év hagyomány, kitartás és innováció

    Apr 24, 2025 • 38:08

    Az Arany Kaviár Étterem 2025. március 12-én ünnepelte fennállásának 35. évfordulóját. Harmincöt még gombócból is sok, nemhogy vendéglátásból. Ami az éttermet életben tartotta, nem titok, viszont annál nehezebb pálya: személyes részvétel, odaadás, szenvedély, kitartás.

  • Mit ettek a soproni úriszéken 1775-ben?

    Mit ettek a soproni úriszéken 1775-ben?

    Apr 9, 2025 • 40:43

    Étkezések, ételek Sopron város úriszékén, 1775 – ez a címe annak a forrásközlésnek és előtanulmánynak, amit D. Szakács Anita történész jegyez, és amely részletesen bemutatja, milyen ételek és italok voltak terítéken ebben az esztendőben az úriszék tagjainak.

  • Diplomatából főzőnő: Mautner Zsófi

    Diplomatából főzőnő: Mautner Zsófi

    Apr 2, 2025 • 41:15

    Diplomatának indult, külker végzettséggel, hat nyelvvel, ígéretes külföldi karrierrel. Aztán besodorta az először csak hobbinak induló gasztroblog. A Mautner Zsófi sztori.

  • A vegán pizzaiolo: Preyer György

    A vegán pizzaiolo: Preyer György

    Mar 28, 2025 • 38:41

    Kommunikációs szakember volt, aztán elkezdett pizzasütéssel foglalkozni, mondván, na nehogymár egy pizzát ne tudjon ő maga megsütni… Mára az egyik leginnovatívabb gasztroműhely tulajdonosa.

  • A fogyasztókat és iparági szereplőket bünteti Donald Trump

    A fogyasztókat és iparági szereplőket bünteti Donald Trump

    Mar 19, 2025 • 42:12

    Döbbenetes, 200%-os büntetővámot jelentett be Donald Trump amerikai elnök az EU-ból érkező alkoholos italokra. Az USA az Európai Unio legnagyobb exportpiaca ebben az ágazatban, rengeteg érintett van a borászatoktól, a likőr- és párlatkészítőkön át a sörcégekig. Érintettek a gyartók, a kereskedők, de a sor végen a legnagyobb vesztes a fogyasztó…

  • Ikonikus ételek, melyek fiatalabbak, mint hinnéd!

    Ikonikus ételek, melyek fiatalabbak, mint hinnéd!

    Mar 13, 2025 • 33:11

    Vannak olyan ételek, amelyek világhírnévre tettek szert, és meghatározóak egy ország, vagy népcsoport szempontjából, így aztán nem meglepő, ha sokan azt hiszik, hogy ezek hagyományos, régi receptek. Nos, ez nagyon sokszor nem így van…

  • A prágai temető receptjei

    A prágai temető receptjei

    Mar 5, 2025 • 40:16

    Umberto Eco zseniálisan fordulatos, cselekményben tobzódó 19. századi történelmi regényének főhőse Simone Simonini – a galád hamisítónak és kémnek egyetlen öröme van az életben: az evés. Na, de miket eszik? És ezeket hogyan kell elkészíteni?

  • Nagy Zoltán: Prága úgy elhúzott, hogy csak a féklámpáit látjuk...

    Nagy Zoltán: Prága úgy elhúzott, hogy csak a féklámpáit látjuk...

    Feb 27, 2025 • 40:19

    „Nem mindig a személyes preferenciáinkat követi a piac, de nekünk az a dolgunk, hogy lekövessük a változásokat ” – mondja Nagy Zoltán, a Boutiq’ Bar tulajdonosa. Ezt azonban néha könnyebb mondani, mint csinálni…

  • Volt balatoni séf, angol esküvőkirály - most a berni nagykövetség séfje: Szathmáry Rajmund

    Volt balatoni séf, angol esküvőkirály - most a berni nagykövetség séfje: Szathmáry Rajmund

    Feb 25, 2025 • 42:32

    „A gasztronómia annyira jelen van mindennapjaimban” – monda Szathmáry Rajmund, a barátainak csak Döme, aki már 30 éve dolgozik séfként. Második otthonában, Angliában, 10 évig dolgozott, és ő lett az esküvőkirály, jelenleg a hatodik évét húzza Svájcban, a berni magyar nagykövetség executive séfjeként.

Facebook közösség

Instagram

Follow on Instagram

Keresés

Borravalo.hu – gasztrokultúra

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

VAN BARÁTUNK

Copyright © 2025 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!