• CÍMLAP
  • PODCAST ARCHÍVUM
  • RÓLUNK

borravalo.hu

gasztro●kultúra

  • Étel
  • Ital
  • Kultúra
  • Történelem
  • Kapcsolat

A körhintából nincs kiszállás

2012-01-04 ● Kántor Endre

Elég masszív sokkhatások érik az embert manapság, egy ilyen mellett el is lehetne akár menni, mégsem teszem. Ilyen kampányokra költik el ugyanis a bormarketing keretet.

320 fölött jár az euró, naponta öt ismerős kérdezi meg, hogy én hova viszem a pénzem külföldre (sehova, nincs pénzem), cukrot és citromlevet vesz a BKV, (és 88 ezer csomag teafiltert és 4 ezer liter teaszörpöt), minden bizonnyal pocsék évre számíthatunk és képtelenség eldönteni, hogy túlélünk-e még pár hónapot, vagy érdemes most kibontani azokat a palackokat, melyeket szebb időkre tettem el a borhűtőbe, és adni egyet a jónak még most, mert szebb idők nem jönnek, vagy nem.

Aztán jön szembe egy olyan plakát, amitől gellert kap az ember, betelik a pohár, fal adja a másikat, tele lesz a hócipő, default, rövidzárlat, unexpected critical error (no disk or non system disk error).

Több okból is. Először, mert egy átlag médiafogyasztó (és gyártó) szoftvere nem tudja processzálni azt az információt, amit a plakát nyújt. Na, nem, ami rá van írva. Hanem az egész jelenséget, amit közvetít, amit mond magáról, és a helyzetről. Sokat gondolkodtam rajta, hogy megérdemli-e egyáltalán azt az időt, amit arra szánok, hogy írjak róla. Aztán arra jutottam: nem. Mégis ki kell írni, nehogy maradandó belső károsodást szenvedjek.

Olyan jól megy nekünk a bormarketingben, annyi pénzünk van, hogy megtehetjük az ilyen plakátot szétszórását az országban? Üzenjük azt, hogy menjen és vegyen a fogyasztó bort évvégén a hiperekben? (Amit egyébként is tesz. Mert akció van.) Ha már vesz, milyen bort vegyen? Magyar bort! Helyes.

Végül is, feltaláltuk az időutazást. Ott tartunk, mint uszkve 5 éve, amikor a GfK Hungária piackutatásának eredményeként kijött, hogy a magyarok zöme patrióta hozzáállású a borhoz, főleg ünnepekre veszi azt, és főleg hiperekben. Minden marketinges tudja, hogy az ilyen jól berögződött dolgokra kell 5 év múlva ráerősíteni egy többmilliós (sacc per kb. 80-100 között) kampánnyal.

A megvalósítás módja is érdekes. Nyilván szép a magyar hímzéses falvédő, ráadásul divatos is a hímzés, tudjuk ezt jól. Csak éppen nem mindegy a kivitelezés és az ötlet. Mondok pár példát: vessük össze a Forma-1-es kalocsai mintákat a magyar olimpikonok kalotaszegi mintás formaruhájával. Vagy vessük össze Szabó Eszter Ágnes művét, a mémmé vált Nagymamám, Zalai Imréné találkozása David Bowie-val című falvédőt.

Lehet úgy hozzányúlni valamihez, hogy az működjön. Az senkinek ne okozzon fejfájást, hogy a bormarketing által felkarolt mondat, a ?Magyar bor mindenkor? szlogen arra jött létre, hogy a lakosság ne csak ünnepnapokon fogyasszon bort, hanem minden alkalomra, vö. mindenkor. Az erre írt kínrím pedig különösen hátborzongató. És milyen ötletes a négy borosüveg, mint adventi gyertya! Minden vasárnap felbontunk egyet! Aranyvasárnapra azt az édes fehérét! Mulatunk! Röpülünk, Mari! Kár, hogy a bormarketing ámokfutó körhintájából úgy tűnik, nincs kiszállás?

Címkék: bormarketing, kampány, magyar bor mindenkor, marketing, óriásplakát, reklám

← Az év legolvasottabb sztorijai Hosszútávon jó a bor →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

keresés

PODCAST FELIRATKOZÁS

  • SpotifySpotify
  • Apple PodcastsApple Podcasts
  • DeezerDeezer
  • Podcast AddictPodcast Addict

PODCAST TÁR

Borravaló
Borravaló
Kedvenc gyerekkori kaják, kávé, túrázás - Németh Bálint
Loading
00:00 / 34:51
Apple Podcasts Deezer Podcast Addict RSS Spotify
RSS Feed
  • Kedvenc gyerekkori kaják, kávé, túrázás - Németh Bálint

    Kedvenc gyerekkori kaják, kávé, túrázás - Németh Bálint

    Nov 13, 2025 • 34:51

    „Megkérdezhetem, hogy mi volt a kedvenc gyerekkori kajád?” – ezzel a felütéssel főzi meg hírességek kedvenceit a Balint’s Pot rövid videóiban Németh Bálint privát séf.

  • Kéktúrásból hasgombász: Almási Petra

    Kéktúrásból hasgombász: Almási Petra

    Nov 5, 2025 • 31:54

    Ehető gombák Magyarországon címmel jelent meg Almási Petra könyve, a hazai erdők fogyasztható gombáiról, friss felhasználási módjairól és tartósításásáról. Kezdő és gyakorlott gombászoknak, és a megszokottól eltérő alapanyagokra nyitottaknak.

  • Mit adott nekünk Gundel Károly?

    Mit adott nekünk Gundel Károly?

    Oct 21, 2025 • 32:13

    Világlátott vendéglős, hagyományőrző, újító, gasztro író, akiről a világkiállítás kapcsán még a New York Times is szuperlatívuszokban írt. Katona Csaba történész és Kántor Bandi születésének évfordulója apropóján beszélgetnek Gundel Károlyról.

  • Kappadókiától Dzserbáig - nyári élményeink

    Kappadókiától Dzserbáig - nyári élményeink

    Oct 16, 2025 • 36:22

    Az idei nyár is dúskált gasztro élményekben – persze így van ez, ha az ember eleve keresi ezeket. Gazdagodtunk szép élményekkel külföldön és itthon is, ezeket elevenítjük fel.

  • Celebpiák: Jason Momoa vodkáján is túl

    Celebpiák: Jason Momoa vodkáján is túl

    Oct 9, 2025 • 39:05

    Mit keresnek a celebek a lepárlókban, pincékben? Mióta trend az, hogy egy színész, zenész, vagy sportoló saját italmárkát népszerűsít? Erről beszélgettünk Nagy Zoltánnal, a Boutiq’Bar tulajdonosával.

  • Bubik Szekszárdról - 1838

    Bubik Szekszárdról - 1838

    Sep 30, 2025 • 37:03

    Szekszárd és pezsgő? Ráadásul methodé tradicionelle, azaz palackos erjesztés és érlelés? Az 1838 nem egy dátum, bár az is lehetne, hisz a magyar pezsgőgyártás hőskorát idézi meg, a számmal ellátott palackokban azonban egy borvidék teljesen új arca mutatkozik be.

  • Női szemmel a rum pincében - Cynthia Vargas, a Matusalem master blendere

    Női szemmel a rum pincében - Cynthia Vargas, a Matusalem master blendere

    Sep 23, 2025 • 15:21

    Izgalmas, rendhagyó és hiánypótló bemutatón vehettünk részt a Casa Ron Matusalem és a Liquid Gold rendezésében: a master blender Cynthia Vargas először hagyta el a dominikai érlelőpincét, hogy bemutassa, mivel dolgozik most, milyen újdonságok vannak.

  • Pacal, birkahere, borjúbríz - fincsi, mi?

    Pacal, birkahere, borjúbríz - fincsi, mi?

    Jun 24, 2025 • 35:54

    Pacal, hagymás vér, kakastöke paprikás, bárányszív steak, a Hortobágy osztrigája, rántott velő – fincsi, mi? Bizony fincsi, pedig a legtöbben vagy nem mernek ilyen alapanyaghoz nyúlni, vagy nem is tudnak róla.

  • A füredi Anna-bálon… Na de, miért pont ott?

    A füredi Anna-bálon… Na de, miért pont ott?

    Jun 17, 2025 • 35:22

    Idén volna 200 éves a füredi Anna-bál… De csak volna, ha igaz lenne a legenda. Sajnos azonban, mint oly gyakran, itt sem teljesen stimmel a sztori, legalábbis jelen történeti tudásunk és a kutatások alapján.

  • Unta a rántott sajtot, sikeres étterem tulaj lett: Ranjeet Singh Dhillon

    Unta a rántott sajtot, sikeres étterem tulaj lett: Ranjeet Singh Dhillon

    Jun 11, 2025 • 39:18

    Ranjeet Singh Dhillon, a 20 éves Indigo, Bombay és Indigo Express éttermek társtulajdonosa fiatalemberként, először 1990-ben érkezett Magyarországra, amiről akkor még alig tudott valamit.

Facebook közösség

Instagram

Follow on Instagram

Keresés

Borravalo.hu – gasztrokultúra

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

VAN BARÁTUNK

Copyright © 2025 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!