• CÍMLAP
  • PODCAST ARCHÍVUM
  • RÓLUNK

borravalo.hu

gasztro●kultúra

  • Étel
  • Ital
  • Kultúra
  • Történelem
  • Kapcsolat

Anomáliák

2011-12-02 ● Kántor Endre

Felettébb izgalmas történetre lettünk figyelmesek egy kedves olvasónk jóvoltából: úgy tűnik egyes pincéknél nem igazán figyelnek oda a címkékre. Hogy ez direkt vagy véletlen, nem firtatjuk, csak az anomáliákra hívjuk fel a figyelmet.

Először eléggé meglepődtünk, mikor Italosztály nevű olvasónk mailjét láttuk, benne a csatolt képekkel. Mivel Italosztálynál elég sok bor fordul meg egyszerre, olyasmire figyelt fel, mely másnak talán nem tűnik fel. Nevezetesen két dologra. Idézünk leveléből:

Levelemhez csatoltam két képet a Szent Korona pincészet termékeiről. A két bor között elég sok különbség található: évjárat, alkohol, szín, típus. (Ez utóbbi a hátcímkén külön megfogalmazásra is került.) A történet érdekessége, hogy a vonalkód mindkét palackon ugyanaz! Ilyennel már találkoztam, például a Varsányi pincészettel kapcsolatban, akik a muskotály küvéből ugyanazon vonalkóddal áttértek a szimpla muskotályra. Értékesítés szempontjából ez nem kicsit probléma. Vargáéknál is tökmindegy, hogy miből csinálnak jégbort? Biztos tudatlan vagyok, de nem hiszem, hogy egy kéknyelű szóról szóra ugyanazt nyújtja, mint egy olaszrizling. Pedig a hátcímke tanúsága szerint igen, hiszen a szövegben csak a szőlőfajták neve különbözik (na, meg az alkoholtartalom), minden más ugyanaz. Ki hinné, még a vonalkód is stimmel…:)

A vonalkód dolog nyilván óriási probléma értékesítés szempontjából. Dióhéjban a sztori a következő: aki használni szeretné, annak regisztrálni kell a GS1 magyar szervezeténél, a GS1 Hungarynél, igényelnie egy GLN-számot és befizetnie az egy évre és termékszámra vonatkozó összeget. Azaz, ha mondjuk 100 alatti terméke van forgalomban, kb. 30-40 ezer forintot fizet egy évre. Egy kódot persze fel tud használni jövőre más terméknél, pl. az új rozénál, ha a régi már kifutott. Akkor nincs is gond. De, ha két termék kerül egy kóddal egy értékesítési helyre, és a termékek nincsenek ugyanabban az árban, ráadásul más a termék, akkor gond van. A vonalkód végén lévő számok a termékkódok, azoknak különbözniük kellene. Viszont, ha már, mondjuk 100 termék fölött forgalmaz egy cég, már rögtön többet kell fizetnie, és ez az ár sávosan emelkedik. Így aztán, ha egy cégnél nagyon sok a termék, egyszerűen nem akarnak annyi kódot generálni, spórolni akarnak az ügyön.

Ami pedig a címéket illeti, és a leírásokat: nem tudunk mást elképzelni, minthogy itt is spórolni akarnak, designon, munkaerőn, mindenen. Ez azonban, mondjuk ki, vérciki ? és aláásná a termék minőségét, a pincészet hozzáállását, még akkor is, ha a szándék jó lenne. Amit egy ilyen címke elárul az, hogy a pincészet nem ad egy árva garast sem arra, hogy mit gondolnak majd róla, vagy, hogy milyen rosszat tesz ez a termékének. Magasról tesz rá, vagyis végeredményben a fogyasztójára, akit teljesen hülyének néz.

Címkék: anomália, címke, design, hiba, szent istván korona, Varga, vonalkód

← Magyarok ott alant Hej, mambó, mambó Italiano! →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

keresés

PODCAST FELIRATKOZÁS

  • SpotifySpotify
  • Apple PodcastsApple Podcasts
  • DeezerDeezer
  • Podcast AddictPodcast Addict

PODCAST TÁR

Borravaló
Borravaló
Tóth Szilárd: szeretem, ha mosolyognak az emberek!
Loading
00:00 / 43:16
Apple Podcasts Deezer Podcast Addict RSS Spotify
RSS Feed
  • Tóth Szilárd: szeretem, ha mosolyognak az emberek!

    Tóth Szilárd: szeretem, ha mosolyognak az emberek!

    May 22, 2025 • 43:16

    A Michelin és zöld csillagos SALT étterem séfje az idei MBH Gourmet Fesztivál egyik nagykövete. Imádja azzal megmosolyogtatni a vendégeket, amikor ételeivel átad valamit magából.

  • Ács Bori: Ki ne mondd, hogy újraértelmezett...

    Ács Bori: Ki ne mondd, hogy újraértelmezett...

    May 19, 2025 • 40:42

    Ács Bori, a Telex újságírója, gasztro rovatvezetője bölcsészeti háttérrel lett gasztrós szakíró, majd szakácskönyvszerző. Amiről ír, azt mindig tapasztalatból teszi: rigorózusan elkészít mindent maga.

  • Ercsey Dani, a borverseny ultramaratonista

    Ercsey Dani, a borverseny ultramaratonista

    May 9, 2025 • 38:04

    Ercsey Dániel borszakíró, a Pécsi Borozó főszerkesztője igazi borverseny ultramaratonista: nála több nemzetközi és hazai versenyen kevesen vettek részt. Beszélgettünk a versenyek értelméről, magyar borok helyzetéről, bormarketingről.

  • Arany Kaviár: harmincöt év hagyomány, kitartás és innováció

    Arany Kaviár: harmincöt év hagyomány, kitartás és innováció

    Apr 24, 2025 • 38:08

    Az Arany Kaviár Étterem 2025. március 12-én ünnepelte fennállásának 35. évfordulóját. Harmincöt még gombócból is sok, nemhogy vendéglátásból. Ami az éttermet életben tartotta, nem titok, viszont annál nehezebb pálya: személyes részvétel, odaadás, szenvedély, kitartás.

  • Mit ettek a soproni úriszéken 1775-ben?

    Mit ettek a soproni úriszéken 1775-ben?

    Apr 9, 2025 • 40:43

    Étkezések, ételek Sopron város úriszékén, 1775 – ez a címe annak a forrásközlésnek és előtanulmánynak, amit D. Szakács Anita történész jegyez, és amely részletesen bemutatja, milyen ételek és italok voltak terítéken ebben az esztendőben az úriszék tagjainak.

  • Diplomatából főzőnő: Mautner Zsófi

    Diplomatából főzőnő: Mautner Zsófi

    Apr 2, 2025 • 41:15

    Diplomatának indult, külker végzettséggel, hat nyelvvel, ígéretes külföldi karrierrel. Aztán besodorta az először csak hobbinak induló gasztroblog. A Mautner Zsófi sztori.

  • A vegán pizzaiolo: Preyer György

    A vegán pizzaiolo: Preyer György

    Mar 28, 2025 • 38:41

    Kommunikációs szakember volt, aztán elkezdett pizzasütéssel foglalkozni, mondván, na nehogymár egy pizzát ne tudjon ő maga megsütni… Mára az egyik leginnovatívabb gasztroműhely tulajdonosa.

  • A fogyasztókat és iparági szereplőket bünteti Donald Trump

    A fogyasztókat és iparági szereplőket bünteti Donald Trump

    Mar 19, 2025 • 42:12

    Döbbenetes, 200%-os büntetővámot jelentett be Donald Trump amerikai elnök az EU-ból érkező alkoholos italokra. Az USA az Európai Unio legnagyobb exportpiaca ebben az ágazatban, rengeteg érintett van a borászatoktól, a likőr- és párlatkészítőkön át a sörcégekig. Érintettek a gyartók, a kereskedők, de a sor végen a legnagyobb vesztes a fogyasztó…

  • Ikonikus ételek, melyek fiatalabbak, mint hinnéd!

    Ikonikus ételek, melyek fiatalabbak, mint hinnéd!

    Mar 13, 2025 • 33:11

    Vannak olyan ételek, amelyek világhírnévre tettek szert, és meghatározóak egy ország, vagy népcsoport szempontjából, így aztán nem meglepő, ha sokan azt hiszik, hogy ezek hagyományos, régi receptek. Nos, ez nagyon sokszor nem így van…

  • A prágai temető receptjei

    A prágai temető receptjei

    Mar 5, 2025 • 40:16

    Umberto Eco zseniálisan fordulatos, cselekményben tobzódó 19. századi történelmi regényének főhőse Simone Simonini – a galád hamisítónak és kémnek egyetlen öröme van az életben: az evés. Na, de miket eszik? És ezeket hogyan kell elkészíteni?

Facebook közösség

Instagram

Follow on Instagram

Keresés

Borravalo.hu – gasztrokultúra

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

VAN BARÁTUNK

Copyright © 2025 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!