• Bor
  • Sör
  • Párlat
  • Kávé
  • Gasztro

borravalo.hu

bor ● sör ● párlat ● kávé ● gasztro ● bárkultúra

  • Címlap
  • Közélet
  • Hírek
  • Design
  • Podcast
  • Mindenmás
  • Kapcsolat

Balaton és vitorlázás az új Bujdosó-címkéken is

2017-09-13 ● Kodela Mia

A dél-balatoni Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet Matróz sorozatának címkecsaládja megújult idén ősszel. A téma maradt a Balaton és a vitorlázás, a letisztult grafikai elemekkel és új színvilággal rendelkező címkéket ismét Ipacs Géza tervezte meg a pincészet részére.

bujdoso_uj_cimke_3_furmint_photo

Amikor a pincészet 2011-ben megkereste Ipacs Géza grafikust, szinte azonnal egyértelmű volt, hogy a tökéletesen hozzájuk passzoló koncepció és címkevilág a vitorlázás témaköre lesz, hiszen a családtól elválaszthatatlan a Balaton és a hajózás. A Bujdosó fivérek gyerekkoruk óta vitorláznak, és azóta sem csillapodott ez a szenvedélyük, amely jól megfér a Balaton melletti szőlőműveléssel és borászkodással. Állandó résztvevői a hazai versenyeknek, többek között a Kékszalagnak, de rendszeresen indulnak az Adrián folyó megmérettetéseken is. Nem volt nehéz felismerni, hogy a saját történetük kifejezetten jól áll nekik, így a Matróz sorozat korábban színes grafikái mellett a prémium boraikat is a Balaton klasszikus, elegáns vitorlásairól, többek közt a Sirocco, a Nemere és a Tramontana nevű hajókról nevezték el.

?Két éve merült fel bennem, hogy ugyan jók ezek a címkék, és a vásárlók visszajelzései alapján szerethetőek is, de a világ mint vizuális környezet gyorsan változik, és ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül. Korszerűnek és aktuálisnak maradni fontos része egy márka életének? ? mondja Ipacs Géza a Matróz sorozat címkéinek arculatváltásáról.

Egy grafikailag egységesebb és markánsabb megjelenés volt az új címkék koncepciójának az alapja, ami sokkal erősebb kódokkal kommunikál. A változás legszembetűnőbben a motívumok letisztultságában és elrendezésében, valamint az új színválasztásban látszik.

bujdoso_uj_cimke_1_furmint_photo

?Bár az előző címkecsaláddal mind elégedettek voltunk, mégis úgy éreztem, hogy már nem olyan vagány, mint 2011-ben. Szerettem volna, ha az új címkék egy kicsit elegánsabb, kevésbé színes, egyszerűbb formavilágúak legyenek úgy, hogy az alapkoncepció és a motívumok megmaradjanak? ? meséli Bujdosó Ferenc.

Az eddigi sokszínű és rajzosabb motívumok ikonjellegű megjelenésre cserélődtek, a centrális elrendezést pedig átlós váltotta fel. A korábbi címkéken nem szerepelt még az a színkódolás, ami az új arculat egyik meghatározó eleme. A döntés természetesen a kék színre esett, abból is a tengerészkékre, amit pl. a jól ismert és népszerű tengerészcsíkos pólókról ismerhetünk. A fő motívumok a Balaton és a vitorlázás maradtak. A tipográfia feszesebbé vált, a Bujdosó logó pedig a címke alsó részébe került egy kék sávba, ami által plusz nyomatékot kapott.

?A végeredmény az elvárások szerinti egységesebb és letisztultabb márkamegjelenés lett. Azt gondolom, hogy az új címkecsalád elősegíti a Bujdosó-sztori továbberősödését? ? indokolja a változásokat Ipacs Géza.

(Fotó: Furmint Photo)

Címkék: boroscímke, Bujdosó, Bujdosó Pincészet, címke, dél-balaton, Ipacs Géza

← Somlói Juhfark Ünnep ? másodszor V. Junibor és Gasztroünnep a borászok új generációjával →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube

Podcast

Konc vs. Cibere – farsang és böjt

Márciusi ifjak és a szabadság bora

Pezsgőt júniusban

Instagram

Follow on Instagram

Hírlevél

Nem szeretnél lemaradni? Érdekelnek a kiemelt események, ajánlatok?

Hírek, Programok

Nagy Egri Borműhely kóstoló

Négy érmet hoztak el a Kreinbacher magnumok a pezsgő vb-n

Borszerda egri borokkal

Egytőről évjáratbemutató

Negyedszer is Trófea díjat kapott a Tornai Pincészet



Mi az, hogy ital/bár kultúra? Egyáltalán, miért kell a borokról, sörökről, párlatokról vagy kávékról kóstolójegyzetet írni? Inni kell, és kész, nem? De.
Persze, mi azt gondoljuk, hogy közben keresni kell a jót, a még jobbat, a tökéletest - ha van olyan. A kultúra a civilizáció építőeleme. Ahogy az irodalomban vagy zenében, az italok és ételek terén is lehet alkotni, és a tökélyre törekvő alkotást megérteni. Közben pedig lehet inni is - ünnepkor, lazításnak, búfelejtésre - hisz ez is kultúránk része. Főleg akkor, ha kulturáltan csináljuk. Ezért vagyunk mi: hogy megmutassuk mit és hogyan érdemes. Hogy mikor, az rátok van bízva...
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

Keresés

Archívum

Facebook közösség

Copyright © 2023 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!