Arattak a dél-afrikai borok 2009-ben a brit referenciapiacon. Az ország borainak részesedése 10,4 százalékról 12,3 százalékra nőtt az éttermekben. Értékben 24, mennyiségben 23 százalékot ugrottak a búr borok.
Az összes ország közül Dél-Afrika piaci részesedése nőtt a legjobban az éttermi eladásokat tekintve, áll a Nielsen felmérésében. A búrok felzárkózása erős, már csak 0,1 százalékkal vannak a franciák mögött, akiknek piaci részesedése folyamatosan esik. Mennyiségben a francia borok piaca 12,4 százalékra csökkent tavaly.
Nagy Britanniába 14 százalékkal nőtt a dél-afrikai borok exportja, a brit piac a teljes dél-afrikai kivitel 32 százalékát fedi le.
A vezető dél-afrikai márkák – First Cape Kumala, Arniston Bay, Two Oceans, KWV – mind kivételes növekedést produkáltak a válságévben.
A számok arról is tanúskodnak, hogy nem igazán az olcsóbb dél-afrikai borok felé fordultak sokan: az 5 fontnál drágább borok piacán 15%-os növekedés volt, a 7 font fölötti szegmensben27%-os, míg a 10 font fölötti szegmensben 43%-os (!) növekedést regisztráltak.