• Bor
  • Sör
  • Párlat
  • Kávé
  • Gasztro

borravalo.hu

bor ● sör ● párlat ● kávé ● gasztro ● bárkultúra

  • Címlap
  • Közélet
  • Hírek
  • Design
  • Podcast
  • Mindenmás
  • Kapcsolat

Kerházas aszút vesz Amerika

2010-05-13 ● Kántor Endre

Nem új hír, mégis közöljük, mert érdekes, és elment mellettünk, mint a pécsi gyors: az egyik legnagyobb amerikai áruházlánc, a Costco és a Tokaj Kereskedőház Zrt. 10 évre szóló, évi legalább 2,5 millió dolláros üzletet kötött.

A tokaji borvidék állami tulajdonú pincészete 2001-es évjáratú, díszdobozos csomagolású, 3 puttonyos aszút fog az áruházláncnak szállítani, évente 250 ezer palackot. Ez az Egyesült Államokba irányuló éves magyar borexport 10 százaléka. A Costco jelenleg nem forgalmaz magyar terméket, és hogy legyen képünk arról, mekkora: 2007-ben a világ vezető kiskereskedelmi lánca lett a minőségi borok forgalmazása terén. (2009-es árbevétele elérte a 71 milliárd dollárt.)

Kiss István Kerház vezető a távirati irodának Washingtonban elmondta: kétmilliós tételük van a 2001-es 3 puttonyos aszúból, ami el is fog fogyni. Eztán évjáratot váltanak. A Costco 15-20 dollárért (3200-4300 Ft) fog kínálni egy fél literes palackot. A Kerház közben már piacbővítésen spekulál, tárgyalnak például a Walmarttal is.

„Ez egyfajta reklám, egy kellően jó termék ahhoz, hogy az amerikaiak általánosíthassanak és azt mondják, a magyar bor egy jó bor” ? mondta Kiss István, mégpedig azért, mert a palackokat különleges, kimondottan Amerikának szánt díszcsomagolásban fogják szállítani. „Nagy a felelősségünk, hiszen reményeink szerint a mi boraink fogják megnyitni a kaput a többi magyar bor előtt” – fogalmazott a Tokaj Kereskedőház Zrt. igazgatója. Bizony nagy, és nagy a kockázat is, elég, ha elolvassuk ezt itt.

Az Egyesült Államokba irányuló magyar borexport 3,9 millió dollárt, mintegy 2,5 millió palack bort tett ki tavaly – mondta el az MTI-nek Tóth Attila washingtoni mezőgazdasági attasé.

Két kérdésünk van:

– Ki mit gondol az árazásról?
– Tudja valaki milyen lesz ez a díszdoboz?

Címkék: Amerika, bormarketing, costco, export, kereskedelem, marketing, piac, Tokaj, tokaj kereskedőház, tokaji, USA

← Alisca, Pesten, nekünk Miért olyan jó Tokaj? →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube

Podcast

Whisky: a hagyomány él, de erősödik a koktél trend

Konc vs. Cibere – farsang és böjt

Márciusi ifjak és a szabadság bora

Instagram

Follow on Instagram

Hírlevél

Nem szeretnél lemaradni? Érdekelnek a kiemelt események, ajánlatok?

Hírek, Programok

Nagy Egri Borműhely kóstoló

Négy érmet hoztak el a Kreinbacher magnumok a pezsgő vb-n

Borszerda egri borokkal

Egytőről évjáratbemutató

Negyedszer is Trófea díjat kapott a Tornai Pincészet



Mi az, hogy ital/bár kultúra? Egyáltalán, miért kell a borokról, sörökről, párlatokról vagy kávékról kóstolójegyzetet írni? Inni kell, és kész, nem? De.
Persze, mi azt gondoljuk, hogy közben keresni kell a jót, a még jobbat, a tökéletest - ha van olyan. A kultúra a civilizáció építőeleme. Ahogy az irodalomban vagy zenében, az italok és ételek terén is lehet alkotni, és a tökélyre törekvő alkotást megérteni. Közben pedig lehet inni is - ünnepkor, lazításnak, búfelejtésre - hisz ez is kultúránk része. Főleg akkor, ha kulturáltan csináljuk. Ezért vagyunk mi: hogy megmutassuk mit és hogyan érdemes. Hogy mikor, az rátok van bízva...
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

Keresés

Archívum

Facebook közösség

Copyright © 2023 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!