Idén négy borszerda lesz, derült ki szerdán egy sajtóbeszélgetésen. A szervezők a tavalyi nagy sikeren felbuzdulva 2010-ben négy tematikus borszerdát és egy kapcsolódó gasztronómiai versenyt szerveznek a Közösségi Bormarketing Alap támogatásával.
A tavalyi eseményen 437 vendéglátóhely vett részt, több mint 90 százalékuk utóbb úgy nyilatkozott, hogy megint csatlakozna. A szervezők most remélik, hogy idén még több étteremben ihatják majd fél áron a magyar bort a vendégek az összesen négy borszerdán. Vagyis, ha jól meggondoljuk, két üveggel ingyen hajthatunk le idén, ami nem semmi.
Nem is kell sokat várni: az első borszerda jövő héten, június 30-án lesz, ami a focivébé szünnap. Ennek középpontjában a magyar fajták állnak, ahogy minden borszerdának meglesz a maga tematikája. Különbség idén az, hogy nem csupán a magyar borok, hanem minden bor féláron lesz a csatlakozott helyeken: persze a magyar borok kiemelten szerepelnek a kínálatban. (Dr. Róna Ivánt – Magyar Turizmus Zrt. – is idézhetném, aki a sajtóbeszélgetésen így fogalmazott: ?a bor hazai magyar hungarikum!?)
Idén menüverseny is lesz, erről és a részletekről bővebben itt.
A négy borszerdát a bormarketing alap támogatásával 36 millió forintos médiakampány kíséri, hogy a csatlakozó éttermekben minél több vendég foglaljon asztalt ebéd- és vacsoraidőben. A második borszerda augusztus 25-én a könnyű fehérborokról szól, szeptember 30-án a testes fehérek és a könnyű vörösek állnak a középpontban, végül november 10-én az újborok kerülnek terítékre.
A szervezők a tavalyihoz hasonlóan idén is fölveszik a kapcsolatot a taxitársaságokkal és a sofőrszolgálatokkal, hogy a borszerdák vendégei kedvezményesen utazhassanak haza az éttermekből. A rendezvényhez árengedményekkel csatlakozhatnak a borral foglalkozó kis- és nagykereskedések, a pincészetek, valamint a nagy kereskedelmi láncok is.
Kedvcsinálónak érdemes megnézni a tavalyi gerilla kampány kisfilmjeit…