Egy kínai festő, Hszü Lei tervezhette meg a Chateau Mouton Rothschild 2008-as évjáratának címkéjét, jelentette be a patinás borház. 1945 óta minden évjáratban új címkét terveztetnek, élvonalbeli művészekkel.
A pauillaci premier cru pincészet a most piacra kerülő 2008-as évjárat címkéit a pekingi Today Art Museum művészeti vezetőjére bízta. A vezető kortárs kínai tárlat élén álló Hszü Lei elismert kínai kortárs művész.
A 2008-as Mouton címkén a pincészet címerállata, a híres kos áll, a hold két felének stilizált ábrázolása között. A pincészet közleménye szerint az alkotás egy nagy bor embereket és kultúrákat összekötő szerepét mutatja be.
A 2008-as Mouton ára az elmúlt hetekben folyamatos emelkedést mutatott, a már korábban kiszivárogtatott bejelentés kapcsán: amikor tavaly év végén az első spekulatív cikkek megjelentek a témában, az árak 1800 fontról 2200 fontra szöktek rekeszenként, írta a Decanter.
A Mouton döntése a kínai piac növekvő szerepe miatt egyáltalán nem véletlen. A vörösborokat eleve misztikus érdeklődés övezi Kínában, arról nem is beszélve, hogy a nagy házak befektetési kategóriába sorolt borainak zömét már a távol-keleten értékesítik. A Lafite is hasonló csínt vetett be pár hete, mikor közölték, a 2008-as palackok nyakán a kínai nyolcas szimbóluma lesz gravírozva, az évjáratot köszöntendő, és a Kínában nyitott új pincészetük előtti tisztelgésül.
A korábban említett árak a Mouton esetében már a múlt homályába vesznek. Ahogy arról már írtunk, a legutóbbi bordeaux-i borok árai meredek emelkedésre voltak ítélve, a Mouton bejelentése előtt már 6000 font (közel 2 millió forint) körül állt, utána 10 000 fontig (3,3 millió Ft) szökött egy rekesz.
Hszü Lei
A Mouton akciója egyébként nem új: 1924 óta kérnek fel művészeket a címkék megtervezésére, 1945 óta pedig minden évben új alkotással rukkolnak elő. Eddig olyan művészek jelentek meg a címkéken, mint Pablo Picasso, Salvador Dali, Francis Bacon vagy Andy Warhol.