Járt utat járatlanra, tartja a régi bölcsesség, és igaz: ami bevált, az mindig beválik eztán is. Valahogy így gondolkodott Ellen Ledermüller-Reiner osztrák lapkiadó, amikor kitalálta a fiatal borásznők falinaptárt kilenc éve. A naptár dübörög, veszik, mint a cukrot, a borászatok ismertsége meg nő. Win-win szitu, vagy mi?
Nem mondhatom, hogy profetikus hangulatba kerültem, de majdnem, mikor megláttam a hírt arról, hogy elkészült és kapható a kilencedik Jungwinzerinnen falinaptár. Annak idején, egy forró nyárom, mikor tarolt az uborkaszezon, mi is kitaláltuk, hogy minden pénteken egy jó kis bulvártartalommal rukkolunk elő. Ez volt a ledér borászlányok sorozat, melyben egyértelműen azt modelleztük, mi lenne, ha volna boros bulvár napilap ? a sorozatban felvonultatott csajos fotókkal és képaláírásokkal a Blikk és Bors címlapján szerepeltetett csajos képeket utánoztuk viccből. Jól elvoltunk vele, még voltak, akik hiányolták is, amikor megszűnt. (Sajnos a képek zöme sincs meg, örökké a zinternet martalékává vált?)
Nos, Ellen Ledermüller-Reiner osztrák lapkiadó hölgynek (a képen középen) is valami ilyen jutott eszébe, kicsit korábban, mint nekünk, és meg is csinálta, méghozzá valódi borászlányokkal, a szőlőben, a pincében, a koracél hordó előtt, stb. Egy didkóval mindent el lehet adni, ezt minden valamirevaló reklámos tudja, és így is van. Először nem mindenki értette miről van szó, voltak negatív visszhangok, mostanra azonban már mindenki tisztában van vele, hogy a képek figyelemfelkeltők, szexik, de nem alpáriak vagy túlzóan erotikusak, mondta Ellen Ledermüller-Reiner.
A kilenc éve tartó széria nagy siker, a naptárakat elkapkodják, a benne szereplő borászatok ismertsége nő, a hirdetők örülnek, mindenki örül. Osztrák bormarketing siker, kicsit másképp.
A naptárak ára 25 euró, a most elkészült 2012-es verzió szeptembertől kapható. Egy kis ízelítő az új naptárból képgalériánkban?
[nggallery id=28]