• Bor
  • Sör
  • Párlat
  • Kávé
  • Gasztro

borravalo.hu

gasztro●kultúra

  • Címlap
  • Közélet
  • Hírek
  • Design
  • Podcast
  • Mindenmás
  • Kapcsolat

Pécsett erősít a Pannon Borrégió

2010-10-21 ● Kántor Endre

A Pannon Borrégió borainak piacra jutását segíti az a borturisztikai centrum, amely szerdán nyílt Pécsett, a Vince Utcai Kreatív Inkubátorházban. A Dél-Dunántúli Borturisztikai Klaszter itt kezdte meg működését.

Új formában fogtak össze a Pannon Borrégió borturisztikai szolgáltatói, szakmai szervezetei és vállalkozásai, hogy elsősorban két területen, a bormarketing és a borturizmus terén tegyék ismertebbé és eladhatóbbá a térséget. A Dél-Dunántúli Borturisztikai Klaszter a Dél-Dunántúli Operatív Program keretén belül a „Turisztikai klaszterek fejlesztése” tárgyú pályázaton kapott 20 hónapos támogatást ? áll a szervezet közleményében.

A Dél-Dunántúli Borturisztikai Klaszter létrehozásának elsődleges célja az volt, hogy ebben a formában is elősegítsék a Dél-Dunántúl borturisztikai kapacitásának továbbfejlesztését, az ágazat regionális fejlesztéseinek összehangolását, a lehetséges támogatási források felkutatását, az ágazat regionális értékesítési és termékfejlesztési funkciójának koordinálását, közös termék- és szolgáltatás fejlesztési tevékenység kialakulását vagy például közös értékesítési tevékenység kialakítását.

Győrffy Zoltán, a Dél-dunántúli Borturisztikai Klaszter menedzsere a távirati irodának elmondta: a centrumban a borturisztikai szolgáltatókat, szakmai szervezeteket, vállalkozásokat tömörítő klaszter, a Pécs-mecseki Borút Közhasznú Egyesület és a Pécsi Borozó című ingyenes borászati szaklap szerkesztősége kapott helyet.

„A 30 ember egyidejű befogadására alkalmas intézmény kiváló helyszíne lehet borkóstolóknak, borklubok rendezvényeinek, s egyebek mellett termelők és a borkedvelő közönség képzéséinek is A klaszter és a központ működéséhez 2012 áprilisáig mintegy 40 millió forint áll rendelkezésre, a pénz nagy részét a Pécs-mecseki Borút Közhasznú Egyesület nyerte a Dél-dunántúli Operatív Program pályázatán” – mondta és hozzátette, reméli, hogy a centrum ezt követően önfenntartóvá válik.

A pécsi, szekszárdi, villányi és tolnai borvidékből álló Pannon Borvidéki Régiót 2008. novemberében hozta létre a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, feladatául pedig a marketing egységesítését, a fajták összehangolását és a borrégió országos képviseletét jelölte meg.

A klaszter és a borturisztikai centrum jelenleg a régió mintegy 100 bortermelőjével áll kapcsolatban, és várható, hogy számuk emelkedni fog. Úgy vélte: a borturisztikai centrum segítheti a kisebb, minőségi borokat előállító termelőket abban, hogy ismertté váljanak és részt vehessenek olyan bemutatókon, amelyek költségeit eddig önállóan nem tudták előteremteni.
Schmidt Győző, a klaszter elnöke a megnyitó ünnepségen hangsúlyozta: a 22 magyarországi borvidék összesen akkora, mint egy nagyobb bortermelő ország egyetlen borvidéke, ezért a magyar borászoknak érdemes összefogniuk, ha termékeiket nemcsak a hazai, hanem a külföldi piacon is értékesíteni szeretnék.

A háttérmunka mellett a klaszter tevékenységével a borturizmus iránt érdeklődő közönség is találkozhat, hiszen a klaszter székhelyén, a Vince Utcai Kreatív Inkubátorházban október 20-án megnyílt a Pannon Borturisztikai Centrum. A borturisztikai és bormarketing központ mintegy 30 fő befogadására alkalmas kóstoló- és oktató teremmel rendelkezik, amely különböző csoportos kóstolók, borklubok, valamint a borágazattal kapcsolatos képzések színhelyéül is szolgál majd a közeljövőben. A képzések jelenthetik majd a centrum egyik erősségét, hiszen az elkövetkező hónapokban egynapostól félévesig terjedő rövidtávú oktatások indulnak itt, többek között a Suze La Rousse-i Boregyetemmel és a Borkollégiummal együttműködésben.

A Pannon Borturisztikai Centrum szolgáltatásai közé tartozik a termék- és szolgáltatásfejlesztés, turisztikai csomagok összeállítása, hazai és külföldi rendezvényeken közösségi megjelenések szervezése, a borturisztikai kommunikáció fejlesztése, erősítése és az általános borturisztikai információs szolgáltatás az érdeklődők felé.

Címkék: bormarketing, marketing, Pannon Borrégió, pannon top 25, Pécs, pécsi borozó, Szekszárd, Tolna, turizmus, Villány

← Azok a fránya gombák! Élőben adtuk az EWBC-t →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube

Podcast

Miért más Szekszárd?

Ég és föld között: 50 év, 25 szüret, 10 év felkészülés

A vermut életérzés

Instagram

Follow on Instagram

Hírlevél

Nem szeretnél lemaradni? Érdekelnek a kiemelt események, ajánlatok?

Hírek, Programok

Nagy Egri Borműhely kóstoló

Négy érmet hoztak el a Kreinbacher magnumok a pezsgő vb-n

Borszerda egri borokkal

Egytőről évjáratbemutató

Negyedszer is Trófea díjat kapott a Tornai Pincészet

Facebook közösség

Keresés

Borravalo.hu – gasztrokultúra

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

Copyright © 2023 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!