Ma jár le a bormarketing működtetésére kiírt pályázat. Az egyik pályázó a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT), de információk szerint a határidőt meghosszabbítják. Elvileg addig is működik a nemzeti bormarketing, amíg döntés születik.
Tovább folytatódik a magyar bormarketing saga: arról már beszámoltunk korábban, hogy a Magyar Bormarketing Non-profit Kft. felszámolásáról döntöttek a tulajdonosok, és kinevezték a cég élére Oláh Lászlót, hogy kezelje az ügyeket.
A Népszabadság most a cég egyik alapítójával, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) főtitkárával beszélt. Horváth Csaba elmondta, hogy a cég felszámolása nem változtat a nemzeti bormarketingen: vagyis a jövőben is a belföldön forgalomba hozott bor literje után beszedett 8 forintos forgalomba hozatali járulék 60 százalékát fordíthatják a közösségi bormarketingre.
Horváth Csaba szerint az ezzel kapcsolatos kifizetések és a pályázatok elbírálása is folyamatos, ugyanis a Bormarketing Bizottság folytatja munkáját. Az Agrár Marketing Centrum (AMC) a közösségi bormarketing egyik részfeladatára már kiírt közbeszerzési pályázatot. A nyertes a befizetett forgalomba hozatali járulék bormarketing célra szánt részének 5 százalékáért, vállalkozóként működtetheti a bormarketinget.
A ma lejáró pályázatra eddig ketten jelentkeztek, egyikük a HNT. Gyors eredmény azonban nem várható, információk szerint a pályázati határidőt hiánypótlás miatt meghosszabbítják.